X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 10 000 osób!

Prowadzisz fan page? Sprawdź, czy Twoja aktywność nie trafia w próżnię

Prowadzisz fan page? Sprawdź, czy Twoja aktywność nie trafia w próżnię

Wraz z z odświeżeniem wyglądu fan page’y, zmieniła się również konfiguracja informacji na tablicach. Facebook wszystkim swoim użytkownikom zaaplikował domyślne ustawienie wyświetlające jedynie aktywność znajomych oraz marek, z którymi najczęściej wchodzą w interakcję.

Co z tego wynika? Jeśli ktoś prowadzi np. fan page marki, z którą facebookowicze rzadko wchodzą w jakikolwiek dialog, większość z nich w ogóle nie widzi jego aktywności na swojej tablicy. Ich kontakt z taką marką skończył się najprawdopodobniej w momencie kliknięcia w „Lubię to” i przejrzeniu aktualnej zawartości takiego profilu.

Aktywność trafiająca w próżnię

Algorytm Facebooka, aby chronić użytkowników przed zbyt dużym potokiem informacji, wyświetla na tablicach jedynie wiadomości z tych stron, z którymi najczęściej wchodzimy w interakcję.

Rozwiązaniem problemu może być zmiana ustawień w profilu użytkownika. W tym celu trzeba wejść na swoją tablicę oraz kliknąć w niebieski trójkąt obok przycisku „Najnowsze” (w prawym, górnym rogu tablicy). Po rozwinięciu listy należy wybrać „Edytuj opcje”. Pojawi się wówczas okno, w którym można zmienić zasady wyświetlania aktulaności. Aby widzieć informacje publikowane przez wszystkie profile, które polubiliśmy, trzeba wybrać „Pokazuj posty od: wszystkich znajomych i stron”. W tym miejscu można też zablokować tych, których na pewno nie chcemy gościć w swoim strumieniu aktualności (a z jakichś powodów nie kasujemy ich ze znajomych lub ciągle lubimy dany fan page).

Zmiana tych ustawień rozwiązuje problem, ale… Właśnie. Założenie, że wszyscy nasi fani zainteresują się tą opcją lub w ogóle będą mieli świadomość jej istnienia, nie jest najrozsądniejszym posunięciem.

Warto zadać sobie kilka pytań

Prawdziwe rozwiązanie tego problemu wcale nie jest proste. Aby mieć pewność, że nasze facebookowe działania nie trafiają w próżnię, trzeba przemyśleć swoją strategię i odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań.

Czy przypadkiem nie traktujemy fan page’a marki, jako „biura prasowego”, za pomocą którego informujemy o wszystkim, o czym tylko się da, nie zastanawiając się, czy odbiorcy naprawdę oczekują tego typu wiadomości.

Czy nie publikujemy wpisów zbyt oficjalnych, suchych, nie angażująjących w żaden sposób odbiorców w interakcję z marką?

Czy słuchamy tych, którzy zdecydowali się polubić naszą stronę? Czy odpowiadamy na pytania fanów, dyskutujemy z nimi, pokazujemy, że zależy nam na ich opiniach?

Rachunek sumienia i dywersyfikacja

Szybki rachunek sumienia i odpowiedzenie sobie na powyższe pytania pozwolą stwierdzić, czy nasza facebookowa strategia nie powinna być poddana głębszemu liftingowi.

Trzeba też uświadomić sobie prosty fakt. Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową. Mimo jego dominującej pozycji, social media to szerszy wachlarz działań niż prowadzenie fan page. Facebooka należy traktować jako narzędzie, którego zasady użytkowania mogą zmienić się w każdym momencie. Również na naszą niekorzyść. Przystępując do działań w social mediach, warto zadbać o to, by niebieski portal nie był jedynym punktem styku ze społecznością, którą chcemy zgromadzić wokół marki.