X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Mobilni internauci coraz chętniej korzystają z social mediów

Mobilni internauci coraz chętniej korzystają z social mediów

reklama


Raport comScore poddał badaniu użytkowników mobilnego Internetu w Stanach Zjednoczonych. Twórcy donoszą, że liczba tych, którzy korzystają w ten sposób z serwisów społecznościowych i blogów w ciągu minionych 12 miesięcy wzrosła o 37%. W sierpniu zeszłego roku było ich ok. 52,7 mln, a w analogicznym miesiącu w tym roku – 72,2 mln.

Biorąc pod uwagę, że ponad połowa z nich (prawie 40 mln) łączy się w ten sposób z social mediami każdego dnia, można pokusić się o stwierdzenie, że to niemalże rutyna każdego mobilnego internauty.

A jak rozkłada się ta aktywność na poszczególne serwisy? Twórcy raportu przyjrzeli się 3-em serwisom: Facebookowi, Twitterowi i LinkedIn. Nie ma mowy o zaskoczeniu – prowadzi Facebook z 57,3 mln mobilnych użytkowników (wzrost o 50% w stosunku do zeszłego roku). Na drugim miejscu znajduje się Twitter z 13,3 mln użytkowników. Mikroblog notuje jednak szybszy wzrost niż Facebook (75%), podobnie zresztą jak LinkedIn (69%), z którego korzystało w sierpniu niemal 5,5 mln amerykańskich mobilnych internautów.

W jaki sposób mobilni internauci korzystali z social mediów? Większość z nich czyta posty swoich znajomych (80%) oraz aktualizuje status na swoim profilu społecznościowym (69,5%). Ponad połowa łączy się w ten sposób z markami, odwiedzając ich profile, czytając zamieszczone przez nie posty. Z kolei jedna trzecia zdobyła w ten sposób zniżkę albo promocję. Z pewnością ta liczba będzie rosła wraz z wypuszczaniem na rynek mobilnych wersji serwisów oferujących zakupy grupowe.

Pełen raport dostępny jest na stronie comScore.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail