X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

W Facebooka wpompowano już prawie 2,5 mld dolarów

W Facebooka wpompowano już prawie 2,5 mld dolarów

reklama


Infografik dotyczących Facebooka pojawia się całe mnóstwo, stąd trudno już czymś zaskoczyć, jednak serwis Mashable zawarł w swojej kilka danych, które naszym zdaniem warto przytoczyć. Na początek powiedzmy, że każdego dnia “lajkowane” i komentowane są 2 miliardy postów, a liczba umieszczanych zdjęć to zawrotne 250 milionów.

Szef wśród znajomych? Niekoniecznie…

Kilka opinii facebookowiczów w wybranych kwestiach? Proszę bardzo: ponad połowa amerykańskich użytkowników serwisu jest zdania, że lepiej by szef nie znajdował się w gronie znajomych, być może dlatego, że aż 47% badanych przyznała, że na ich profilu, czy to w postach czy też komentarzach znajdują się przekleństwa. Kto wie, nie bez znaczenia może pozostawać to, że treści obracające się wokół seksu są umieszczane 90% częściej niż pozostałe.

Facebook to też najwidoczniej dobre miejsce do szpiegowania, skoro niemal połowa (48%) ankietowanych facebookowiczów przyznała się do zbyt częstych odwiedzin profilu ex-partnera. To wszystko przy średnio 7 godzinach i 56 minutach jakie spędza miesięcznie na Facebooku przeciętny użytkownik serwisu w USA.

Lider U2 zainwestował w Facebooka

Warto również zerknąć na przypomnienie grona inwestorów Facebooka i nakładów jakie poczynili na rzecz serwisu. Największy kapitał wniosły ostatnio (w styczniu) bank inwestycyjny Goldman Sachs i rosyjska firma inwestycyjna Digital Sky Technologies, skupiająca się na rynku internetowym. Łączne nakłady tych przedsiębiorstw jakie zasilą konto Facebooka szacowane są na ok. 1,5 mld dolarów. Daleko w tyle pozostaje chociażby Microsoft, który w październiku 2007 roku dokapitalizował Facebooka kwotą 240 mln dolarów czy też Elevation Partners (jednym z założycieli firmy jest frontman U2, Bono). Warto jednocześnie dodać, że samo Digital Sky Technologies już wcześniej, bo w maju 2009 roku, wpompowało w Facebooka 200 mln dolarów. Łączne nakłady inwestycyjne twórcy zestawienia oszacowali na kwotę ponad 2,3 mld dolarów.

Zynga dominuje wśród deweloperów

Mashable nie zapomniało również o fan page’ach, zestawiając pierwsze „piątki” dla kilku kategorii. I tak: jeśli chodzi o najpopularniejsze fan page w ogóle, przewodzi profil… Facebooka oczywiście (ok. 53 mln fanów, obecnie już ponad 54 mln), wyprzedzając stronę gry Texas Hold’em Poker ze stajni Zynga (ponad 51 mln); spośród marek spoza branży internetowej, przewodzi Coca-cola (34 mln) przed Disney’em (29 mln) i MTV (28 mln); jeśli chodzi o programy telewizyjne, rywali wyprzedza fan page Family Guy’a (38 mln), zostawiając za sobą Simpsonów (35 mln) i South Park (34 mln).

Pośród facebookowych aplikacji prym wiodą gry wspomnianej już firmy Zynga – CityVille (76 mln) i Sims Social (65 mln). Przekłada się to oczywiście na dominację Zyngi wśród twórców aplikacji – z tych, które wyszły ze stajni Zynga korzysta aż 263 milionów użytkowników, podczas gdy drugie Electronic Arts dopiero dobija do granicy 100 milionów aktywnych użytkowników.

fot.: Mashable.com

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail