X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kiedy marki najbardziej angażują internautów? W niedzielne wieczory!

Kiedy marki najbardziej angażują internautów? W niedzielne wieczory!

reklama


Kwestia atrakcyjności udostępnianego contentu niejednokrotnie spędza sen z powiek specom od marketingu. W końcu nie ma chyba nic gorszego niż brak odzewu ze strony tych, do których adresujemy nasze treści. Nie zawsze jest to jednak efekt nudnych i mało interesujących informacji, wpisów, bowiem w grę może wchodzić równie dobrze zły dobór pory, w której je publikujemy. Skupmy się na tej drugiej kwestii. Badanie poświęcone temu kiedy udostępniane przez marketerów treści przeznaczone do klientów (B2C – business to client), jak i jej partnerów biznesowych (B2B – business to business) cieszą się największym zainteresowaniem i zaangażowaniem przeprowadził zespół Argyle Social, platformy służącej do organizowania, pomiaru i oceny działań marketingowych w social mediach.

Marketingowcy udostępniają treści głównie będąc w pracy

Z badania, opublikowanego w formie infografiki, wynika, że marketerzy udostępniają treści w social mediach głównie w trakcie dni roboczych, znacznie rzadziej w weekendy. Jeśli chodzi o pory dnia, wcześniej dostrzegalne jest ożywienie w publikowaniu treści przeznaczonych dla partnerów biznesowych (8-10 rano). Z kolei nasilenie treści przeznaczonych dla klientów zaczyna się nieco później (godz. 9), ale trwa nieco dłużej, do około 13-tej. Biorąc pod uwagę powyższe dane, o jaki wniosek pokusili się twórcy badania? Najwidoczniej marketerzy publikują treści przede wszystkim wtedy, gdy są w pracy, a nie wtedy, gdy jest największe prawdopodobieństwo dotarcia do klienta.

Kiedy więc można osiągnąć największe zaangażowanie klientów? Oczywiście w weekendowe wieczory! Z danych Argyle Social wynika, że dzieje się tak zarówno w przypadku Facebooka, jak i Twittera. Zaangażowanie B2C na Facebooku w końcówce tygodnia jest o 16% wyższe od średniej, tym samym aż o 32% wyższe od tego jakie można wygenerować na początku i w środku tygodnia. Na Twitterze te dane wynoszą, odpowiednio, 4 i 8%. Odwrotną tendencję można zauważyć przy B2B, gdzie to właśnie między poniedziałkiem a piątkiem zauważalne jest największe zaangażowanie.

Niedzielne wieczory generują największe zaangażowanie klientów marek

Przypatrując się bliżej weekendowemu zaangażowaniu B2C, okazuje się, że najlepszą porą dnia do publikowania treści są wieczory (od godz. 19), a kiedy wybrać konkretny dzień, niedziela zdecydowanie przebija sobotę. Największe zaangażowanie klientów na Twitterze autorzy badania odnotowali również w niedziele. Jednakże nie wieczór, a czas między 9 a 19 generuje największe zaangażowanie B2C.

Jakie wnioski można wyciągnąć z danych zaprezentowanych przez Argyle Social? Czy faktycznie błędem jest publikowanie treści głównie w ciągu tygodnia i to jeszcze w trakcie pracy? Cóż, można zastanowić się czy nie jest też tak, że im więcej treści tym mniejsze zaangażowanie. Do tego dochodzi ruch na Facebooku, który generalnie rzecz biorąc, chyba właśnie w ciągu tygodnia jest większy, a tym samym trudniej się „przebić” ze swoim contentem. Setki linków od znajomych, nowych zdjęć, aktualizacji statusu – nie trudno o to, by treści pochodzące od danej marki umknęły nam w tym natłoku informacji. Kiedy przychodzi natomiast weekend, wielu młodych ludzi odpoczywa po trudach tygodnia, niekoniecznie spędzając masę czasu w Internecie, toteż marketer ma większe szanse, że jego post utrzyma się dłużej w górnych rejonach Tablic facebookowiczów. Nie dziwi też, że to niedziela, a nie sobota jest tym weekendowym dniem, w trakcie którego zauważalne jest większe zaangażowanie. Sobotnie wieczory to wszak dla wielu idealny czas na wyładowanie stresu, rozluźnienie poprzez pójście na imprezę, podczas gdy niedzielne wieczory to już powolne oczekiwanie na początek nowego tygodnia.

Tendencję dostrzegalną w relacjach B2B można wytłumaczyć tym, że to właśnie na początku i w środku tygodnia firmy działają w sposób najbardziej zintensyfikowany, zawierając umowy, rozwijając kontakty handlowe z innymi przedsiębiorstwami.

W toku badania analizie poddano 250 tys. postów i 5 mln kliknięć. Za materiał posłużył content klientów Agryle Social.

Poniżej infografika Agryle Social:

fot.: ArgyleSocial.com

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail