X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter z nowym designem i kontami dla marek

Twitter z nowym designem i kontami dla marek

reklama


Twitter pokusił się o największy redesign w swojej historii, dodając do tego kilka nowych funkcji. Jak stwierdził Jack Dorsey, członek rady nadzorczej serwisu, zmiany mają na celu uproszczenie korzystania z mikrobloga zarówno przez obecnych użytkowników, jak i tych, którzy dopiero założą swoje konto. Przyjrzyjmy się więc nowościom na Twitterze.

fot.: TheNextWeb.com

Strona główna

Tweety osób, które obserwujemy wyświetlają się teraz nie jak dotychczas po lewej, a po prawej stronie. Odwrotnie jest w przypadku informacji o naszym profilu. Również po lewej stronie, pod informacjami profilowymi znajdzie się lista osób, które serwis proponuje nam jako wartych „śledzenia”. Jeszcze niżej znajdą się natomiast najpopularniejsze tematy dyskusji. Tweety można rozwijać, dzięki czemu zobaczymy odpowiedzi, retweety i załączone w nich media. Szybki dostęp do strony głównej zapewnia znajdujący się u góry ekranu nad twitterowym „news feed’em” przycisk „Home”.

fot.: fly.twitter.com

Strona profilowa

W miejsce dotychczasowego, dwukolumnowego podziału postanowiono dokonać podziału strony na kilka części. O góry znajdują się informacje dotyczące naszego profilu, po lewej stronie mamy kolumnę z takimi zakładkami jak „Tweety”, „Śledzeni”, „Śledzący”, „Ulubione” czy „Listy”, ułożonymi jedna pod drugą. Po kliknięciu w którąś z nich, wyświetlą się w dużej kolumnie po prawej stronie. Wygląda to tak:

fot.: fly.twitter.com

Media na Twitterze…

…czyli coś, czego niektórym brakowało, choć jednocześnie było znakiem firmowym minimalistycznego serwisu. Od jakiegoś czasu można je już oglądać bezpośrednio z poziomu serwisu, tyle że trzeba było w nie kliknąć, wówczas pojawiały się w prawej kolumnie. Teraz oglądanie zdjęć czy filmów z YouTube będzie możliwe po rozwinięciu tweetu, w którym je umieszczono.

@Connect

Taką nazwę nosi całkowicie nowa sekcja. W niej znajdujemy wszystkie interakcje, wzmianki. Dostęp do niej będzie bardzo łatwy, a to dzięki znajdującemu się u góry, obok „Home”, przyciskowi „@Connect”.

fot.: fly.twitter.com

#Discover

Ta opcja to nie tylko dostęp do najpopularniejszych tematów dyskusji na Twitterze, czyli tzw. hashtagów. Wybrane dla nas zostaną nie tylko pod kątem popularności, ale również pod kątem miejsca, gdzie aktualnie się znajdujemy, listy osób, które obserwujemy, naszego rodzimego języka, a także aktualnych wydarzeń na świecie. Również do tej funkcji dostęp zapewnia przycisk znajdujący się w lewym górnym rogu.

fot.: fly.twitter.com

Tweetowanie

Teraz tweetować może w każdym miejscu serwisu, po kliknięciu w charakterystyczny przycisk z piórem (prawy górny róg). W tweetach można umieszczać filmy wideo, zdjęcia, aktualną lokalizację
Warto też zaznaczyć, że wszystkie powyższe zmiany dotyczą również mobilnej wersji Twittera. Aplikację na Androida można ściągnąć pod tym adresem, a tę przeznaczoną na iPhone’a tutaj. Więcej informacji na temat nowego layoutu Twittera znajdziecie na oficjalnej stronie.
http://www.youtube.com/watch?v=NNfoTaQt6gE

Konta firmowe

To jednak nie koniec zmian, bowiem Twitter wprowadza nowe, udoskonalone konta przeznaczone dla firm, marek czy organizacji. Wyróżniają je 2 podstawowe funkcje. Po pierwsze, administrator takiego konta może umieścić baner na całej szerokości strony, umieszczając na nim chociażby logo marki. Po drugie, może zdecydować się na promowanie konkretnego wpisu poprzez utrzymywanie go na szczycie strony, a obejrzenie filmu czy zdjęcia nie będzie wymagało jego rozwinięcia przez użytkownika. Póki co, możliwość korzystania z takich kont otrzymali partnerzy serwisu, m.in. Coca-cola, Disney, McDonald’s czy Nike. Warto dodać, że korzystanie z nich będzie darmowe.

Twitter wreszcie po polsku

Polscy użytkownicy Twittera mogą zacierać ręce z jeszcze jednego powodu. Jak informuje Spider’s Web, polska wersja portalu ma ruszyć już 20 grudnia. Odpowiedzialne za tłumaczenie są 3 osoby: Paweł Orzech, Marcin Kochanowski oraz Maciej Wilczyński. Wszyscy trzej będą również administrowali konto @twitter_pl, które również ruszy 20 grudnia.

  • noob

    wszystko fajnie ale jak założyć konto firmowe na Twitterze?

    • Nie da się tego zrobić jak na pozostałych serwisach, to jest założyć konto osobiste i z jego poziomu konto firmowe, musisz po prostu założyć osobnego Twittera dla firmy, jest to strasznie niewygodne jeśli chcemy prowadzić i konto firmowe i osobistego Twittera (trzeba się wylogować z jednego konta i zalogować na drugie) ale niestety tak jest :).

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail