X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Konsumentki Redd’sa są odważne i nie boją się innowacji, a my chcemy być blisko nich

Konsumentki Redd’sa są odważne i nie boją się innowacji, a my chcemy być blisko nichRomana El Abrashy, fot. Redd's

reklama


Grzegorz Miłkowski: Działania social media to w dużej mierze public relations w Internecie. Czy działania social media pełnią podrzędną funkcję wobec działań PR dla marki Redd’s (realizując podobne założenia strategiczne) czy stanowią niezależny od PR byt?

Romana El Abrashy: Działania social media są tak naprawdę innym kanałem i inną możliwością komunikacji – nie do końca postrzegamy je więc jako osobną funkcję. Nasze aktywności w social mediach są jednym z narzędzi public relations i jako takie umożliwiają prawdziwy dialog z konsumentkami.

Nie ma narzędzi, z których byśmy wyraźnie i kategorycznie rezygnowali. Jesteśmy otwarci na różne działania, a fakt, że z nich w danym momencie korzystamy odzwierciedla po prostu naszą wiarę w to, że dzięki nich zrealizujemy nasze cele.

Romana El Abrashy
Dołaczyła do Kompanii Piwowarskiej w listopadzie 2010 obejmując stanowisko Marketing Managera Redd’s/Gingers. Wcześniej pracowała w Johnson&Johnson w Wielkiej Brytanii i Skandynawii, w Coca-Coli w Polsce i Regionie Europy Centralnej.

Strategie społecznościowe są zatem układane samodzielnie przez dział public relations, czy przez wydzieloną komórkę social media, która działa w porozumieniu z PR?

Dział komunikacji marketingowej Kompanii Piwowarskiej dysponuje odrębną komórką ds. interactive, która w porozumieniu z zespołem marki przygotowuje strategie działań, w tym m.in. zajmuje się działaniami w mediach społecznościach. Realizacją strategii zajmują się współpracujące z nami wyspecjalizowane agencje, a nadzór nad realizacją sprawuje zespół ds. interactive.

Redd’s, wg raportu „Monitoring marek piwnych w Internecie” zanotował najwięcej wzmianek na swój temat w mediach społecznościowych, jednocześnie będąc – obok Ciechana i Kasztelana – marką notującą najwięcej pozytywnych opinii wśród internautów. Jakie narzędzia komunikacji socialmediowej pozwoliły Państwu osiągnąć ten sukces?

Byliśmy mile zaskoczeni wynikami rankingu i niezwykle cieszy nas fakt, że internauci tak pozytywnie wypowiadają się na temat Redd’sa. Staramy się prowadzić z internautami ciągły dialog; chcemy również angażować naszych fanów np. poprzez ciekawe aplikacje internetowe. Aktywnie odpowiadamy również na zapytania i komentarze internautów, poznając ich potrzeby i opinie, a w rezultacie – poznając świetnie ich samych.

Czy w którymś momencie Waszej obecności w społecznościach internetowych, był moment, gdy ta społeczność Was w jakiś sposób zaskoczyła?

Z pewności działaniem, które bardzo mile nas zaskoczyło, była mobilizacja społeczności Redd’s podczas akcji „Ratujmy Żurawinę”. To właśnie konsumentki Redd’s tak bardzo pokochały wariant Redd’s Cranberry, który pierwotnie pojawił się na rynku w wersji limitowanej, że zaczęły spontanicznie oddawać na niego swe głosy w mediach społecznościowych.

Jakie cele strategiczne obecności w social media postawiliście Państwo przed marką Redd’s w momencie wejścia w świat społeczności internetowych?

Długofalowym celem działań marki Redd’s było i jest dotarcie do młodych kobiet w wieku 18-25 lat, mieszkających w dużych miastach, a następnie nawiązanie z nimi dialogu oraz bliskiej więzi. To młode dziewczyny chcą być zaskakiwane, lubią nowości, są otwarte i optymistycznie nastawione do życia. Cele aktywności podejmowanych w mediach społecznościowych pokrywają się z celami marki Redd’s: pragniemy być atrakcyjną marką w grupie młodych, ale pełnoletnich kobiet.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail