X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepiej i najgorzej oceniane banki w sieci

Najlepiej i najgorzej oceniane banki w sieci

reklama


Z raportu przygotowanego przez Brand24 i Agencję Sociall dowiadujemy się, które banki cieszą się największą sympatią w sieci, którym internauci nie szczędzą krytyki oraz gdzie najczęściej dyskutujemy na temat marek bankowych.  Zestawienie dotyczący popularności banków w internecie powstało na podstawie analizy 52 733  publicznych wzmianek dotyczących marek bankowych opublikowanych przez internautów w okresie od listopada do grudnia 2011 roku. Największy nacisk położono na media społecznościowe.

Najpopularniejsze banki

Najpopularniejszym bankiem w internecie okazał się BZ WBK, który odnotował 3 689 wzmianek. Jak wyjaśnia Rafał Tomkowicz, prezes zarządu Finansosfery, popularność BZWBK to skuteczne pozycjonowanie tej marki wśród młodzieży, a zwłaszcza w środowisku studenckim za pomocą “konta >30”. – Bank ten ma w naszym kraju najszerszą ofertę produktową dla klienta indywidualnego i bardzo mocno skupia się na “ubankawianiu” młodzieży, aby w ten sposób przyzwyczaić szerokie grono odbiorców do swoich usług już na starcie funkcjonowania w codziennym życiu związanym z zarządzaniem własnymi finansami – mówi.

Wśród najczęściej komentowanych banków znalazł się także Credit Agricole (3 276) i PKO BP (3 032). Na Facebooku ranking popularności wygrał Bank PKO BP, Bank BPH i mBank. Tuż za podium uplasowały się Citi Bank, Alior i ING Bank Śląski. Najpopularniejsze banki w polskiej blogoferze to po raz kolejny mBank, PKO BP, Credit Agricole, BZ WBK i ING Bank Śląski.

Można odnieść wrażenie, że największy szum w sieci generują banki, które są liderami na rynku pod względem prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, a to potwierdza fakt obecności marek PKO BP, PeKaO SA, mBanku, BZWBK, czyli pierwszej czwórki pod względem ilości otwartych rachunków bankowych – podsumowuje Tomkowicz.

Ranking popularności marek bankowych w internecie. Fot.: Raport Banki w Internecie. Social24.pl

Ranking popularności marek bankowych na Facebooku. Fot.: Raport Banki w Internecie. Social24.pl

Ranking liczby wzmianek. Fot.: Raport Banki w Internecie. Social24.pl

Znani i… nielubiani

Niestety popularność w sieci nie zawsze idzie w parze z sympatią internautów. Jak pokazało badanie Brand24, najpopularniejsze banki są  również liderami pod względem liczby zebranych opinii negatywnych.  Najwięcej pozytywów i negatywów otrzymał mBank, Alior, BZ WBK i PKO BP. Spośród nich najwięcej przychylnych komentarzy przypadło w udziale mBankowi, a rekordową liczbę głosów krytycznych zanotowano w kontekście Getin Noble i Banku PKO BP.

Zestawienie opinii pozytywnych i negatywnych. Fot.: Raport Banki w Internecie. Social24.pl

Gdzie szukać informacji

Najwięcej wypowiedzi na temat marek banków znaleźć można w serwisach finansowych (prawie 70%), a wśród nich najpopularniejszym miejscem dzielenia się opiniami o bankach i produktach finansowych okazał się portal money.pl, zaraz za nim, bankier.pl i parkiet.com. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych źródeł komentarzy, zarówno zadowolonych, jak i rozczarowanych klientów banków, znalazły się także fora internetowe, blogi oraz serwisy społecznościowe Facebook i Twitter.

Typy źródeł. Fot.: Raport Banki w Internecie. Social24.pl

 

Pobierz pełny raport PDF lub zobacz szczegółową infografikę

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail