X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Samsung liderem na rynku smartfonów, ale czuje oddech Apple

Samsung liderem na rynku smartfonów, ale czuje oddech Apple

reklama


Rynek smartfonów cały czas rozwija się bardzo dynamicznie. Jak wynika z raportu firmy Strategy Analytics, całkowita sprzedaż smartfonów w 2011 roku wyniosła 488,5 mln egzemplarzy, co oznacza wzrost o 63% w stosunku do poprzedniego roku (299,5 mln). To niewiele niższy wskaźnik niż w przypadku porównania lat 2010 i 2009 (71%).

W stosunku do 2010 roku zasadnicze zmiany zaszły w hierarchii graczy na rynku. W ciągu minionych 12 miesięcy konsekwentnie spadała sprzedaż Nokii. Jeszcze w 2010 r. fińska firma przewodziła stawce z liczbą 100 milionów sprzedanych smartfonów. Obecnie to już „tylko” 77 mln i ok. 15-procentowy udział w rynku. Ta tendencja to głównie efekt słabej popularności produktów Nokii na rynku amerykańskim. To również prawdopodobnie przyczyna intensywnych rozmów z Microsoftem dotyczących przejęcia przez giganta z Redmond całego działu smartfonów fińskiego koncernu.

2011 rok na omawianym rynku należał niewątpliwie do Samsunga. Południowokoreański koncern zwiększył sprzedaż aż o 300%! Firma sprzedała niemal 97,5 mln egzemplarzy swoich produktów, osiągając 20% udziału w rynku. Wyniki Samsunga napędzał model Galaxy S II.

fot.: masatsu/CC/Flickr

Podobną, choć nieznacznie gorszą, pozycję ma obecnie Apple. 93 miliony sprzedanych smartfonów to prawie podwojenie wyniku z 2010 roku (47,5 mln). Amerykański gigant miał jednak nieznacznie lepszą końcówkę roku, bowiem w ostatnim kwartale sprzedał 37 mln smarftonów, o 0,5 mln więcej niż azjatycki konkurent. Osiągnął dzięki temu prawie 24% udziału w rynku. Skąd ta zmiana? Odpowiedź brzmi: iPhone 4S.

fot.: Brett Jordan/CC/Flickr

Rywalizację między obydwoma koncernami podsycają niewątpliwie „wojny patentowe”, jakie toczą między sobą od jakiegoś czasu. Kiedy Samsung wprowadził na rynek model Galaxy Samsung natychmiast posądził rywala o naruszenie praw patentowych do iPhone’a. W ten sposób nakręciła się cała spirala procesów między obydwoma konkurentami, których rezultatem jest m.in. nałożony na Samsunga zakaz sprzedaży tabletu Galaxy Tab 10.1 w Niemczech i Australii. Echo tej rywalizacji odbiło się również w Polsce (czytaj więcej).

Więcej informacji na temat procesów o prawa patentowe znaleźć można w poniższej infografice opracowanej przez Master of Business Administration.

fot.: onlinemba.com

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail