X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

NK podsumowuje działalność w minionych miesiącach. Czy zmiany wpłyną na pozycję portalu?

NK podsumowuje działalność w minionych miesiącach. Czy zmiany wpłyną na pozycję portalu?

reklama


Pod względem popularności wśród internautów serwis NK.pl od dłuższego czasu traci dystans do Facebooka. Niemniej jednak, to wciąż znaczący gracz na polskim rynku social mediów. Teraz przyszedł czas na podsumowania działalności portalu w ostatnich kilku miesiącach.

Oczywiście nie obyło się bez kilku zmian. Do najważniejszych należy zaliczyć dodanie pełnoekranowego trybu przeglądania zdjęć, wprowadzenie stron do zarządzania grupami, nową intuicyjną wyszukiwarkę i odświeżenie komunikatora NKtalk. Niezwykle istotną nowością jest również uruchomienie wydarzeń. Inną „świeżynką” jest funkcja automatycznych sugestii przy oznaczaniu zdjęć. Godna odnotowania jest także integracja z Onetem.

Serwis nie zapomina też o mobilnych internautach. Najnowsza mobilna wersja portalu to tzw. Super Touch i przeznaczona została dla posiadaczy smartfonów o najwyższej rozdzielczości ekrany (minimum 320 pikseli). Dostępna jest pod identycznym adresem jak starsza wersja (m.nk.pl), a to dlatego że serwis automatycznie wykryje urządzenie, z którego korzysta użytkownik. Dzięki temu użytkownicy posiadający lepsze smartfony natychmiast zostaną przełączeni na wersję Super Touch.

Baza aplikacji NK.pl wzbogaciła się o 18 pozycji. Portal chwali się, że codziennie korzysta z nich milion użytkowników, a skali miesiąca ta liczba wzrasta do 3 mln.

Na przestrzeni drugiego kwartału z serwisu korzystało ok. 11 milionów internautów, z czego aż milion mieliby stanowić użytkownicy mieszkający za granicą. Oczywiście zdecydowana większość z nich to przedstawiciele Polonii, z czego najszersze grono stanowią ci mieszkający w Niemczech (40%) i Wielkiej Brytanii (35%). Użytkownicy każdego dnia wysyłają 800 tysięcy wiadomości, umieszczają 900 tys. komentarzy na profilach, udostępniają 0,5 mln wpisów i 300 tys. zdjęć, a liczba komentarzy pod zdjęciami jakie ukazują się na przestrzeni miesiąca sięga 20 milionów.

Jeśli chodzi o plany na przyszłość, władze spółki prowadzącej serwis deklarują kontynuowanie zmian. Zapewne w dalszym ciągu rozwijać się będzie projekt iNKubator, a prawdopodobnie będzie można się spodziewać również wprowadzenia funkcji związanej z e-commerce.

Sytuacja finansowa spółki na ten moment prezentuje się korzystnie. 2011 rok przyniósł 72 mln zł przychodów i zysk netto w wysokości ok. 17,2 mln zł, co daje rentowność na poziomie 24%.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail