X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wrocław to najbardziej społecznościowe miasto w Polsce

Wrocław to najbardziej społecznościowe miasto w Polsce

reklama


Przygotowane w formie infografiki zestawienie dotyczące działalności polskich miast w mediach społecznościowych opublikowała agencja OX Media, bazując przy tym na danych serwisu Socialbakers. W świetle zaprezentowanych danych polską „stolicą” w social mediach wypada nazwać Wrocław.

Stolica Dolnego Śląska przewodzi w klasyfikacji miast, które są obserwowane w mediach społecznościowych przez największą liczbę użytkowników (188 tys.). Na 2. miejscu uplasowała się Warszawa, a podium zamyka Kraków. W tym rankingu pod uwagę wzięto profile miast w takich serwisach jak Facebook, Twitter, YouTube, NK.pl, Google+ czy Blip.

Jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie Facebooka, na szczycie znajduje się Warszawa (76 tys. fanów), tuż przed Wrocławiem (70 tys.). Na kolejnych miejscach znajdują się inne duże miasta, jak Poznań, Kraków czy Gdańsk. Nieco inaczej natomiast wygląda to w przypadku profili na NK.pl . Wprawdzie na szczycie znajduje się Wrocław (112 tys.), a sporą liczbą fanów mogą poszczycić się Bydgoszcz i Częstochowa, ale w czołówce znajdują się jednocześnie Słupsk i Zakopane, których liczba mieszkańców nie przekracza 100 tysięcy. Jak wskazują twórcy badania, wynika to z faktu, że część dużych miast w ogóle nie posiada własnego profilu w tym serwisie.

Wrocław wypada bardzo korzystnie również w zestawieniach dotyczących zaangażowania w social mediach, mierzonego ilością publikowanych wpisów (lub filmów, jak w przypadku YouTube). Jest najbardziej aktywnym miastem na Facebooku i Twitterze, a na NK.pl i YouTube znajduje się w ścisłej czołówce. Inne miasta wyróżniające się aktywnością na swoich stronach w social mediach to Warszawa, Gdańsk, Bydgoszcz, Szczecin. Podobnie wygląda czołówka miast, które najbardziej angażują internautów – Gdańsk, Wrocław i Bydgoszcz.

Infografika przynosi również kilka danych dotyczących facebookowej strategii miast. Okazuje się, że najczęściej publikowane są zdjęcia oraz statusy zawierające linki. W przypadku zdjęć jest to o tyle wskazane, że to właśnie ten typ contentu najbardziej angażuje facebookowiczów. Większość treści publikowanych jest w dni robocze, między godziną 10 a 15.

Najpopularniejsze miejsca na Facebooku znajdują się natomiast w Krakowie. Są nimi Port Lotniczy Kraków-Balice i Stare Miasto.

Poniżej infografika od Ox Media.

fot. OX Media

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail