X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polki najchętniej grają w gry logiczne, a Polacy w wyścigowe

Polki najchętniej grają w gry logiczne, a Polacy w wyścigowe

reklama


„Game Industry Trends 2012” to drugie już zestawienie, którego celem jest szeroka analiza tematyki gier i gamifikacji w marketingu. Raport został przygotowany na konferencję GIT (Game Industry Trends) przez Research.NK, we współpracy z NoNoobs.

Jak podkreślają autorzy raportu, 2012 to kolejny rok, w którym nasze firmy podbijają zagraniczne rynki, czego najlepszym dowodem premiery II części Wiedźmina na Xboxa czy Sniper: Ghost Warrior 2. Przynosi również kolejną bardzo głośną premierę na rynku, czyli Diablo 3. Rozwija się także rynek gier społecznościowych, do czego przyczynia się chociażby Zynga. W efekcie liczba graczy na polskim rynku stale rośnie, a advergaming staje się coraz istotniejszym elementem strategii marketingowych.

Największą popularnością wciąż cieszą się tradycyjne gry komputerowe. Gra w nie 75% mężczyzn i 57% kobiet. Sporą popularnością cieszą się również gry przeglądarkowe, gry przeznaczone na telefony komórkowe i smartfony oraz gry społecznościowe. Trzeba wszakże zaznaczyć, że popularność gier przeznaczonych na komputery osobiste i laptopy maleje. Jeszcze w 2011 roku korzystanie z nich deklarowało 84% internautów, obecnie ten odsetek spadł już do 67%.

fot. Research.NK/No Noobs

Warto zauważyć, że najpopularniejszym sprzętem do grania stał się laptop, co tylko potwierdza spadek popularności tradycyjnych „pecetów”. Podobny spadek notują tradycyjne telefony komórkowe, wypierane sukcesywnie przez smartfony. Jednakże dla wielu Polaków wciąż stanowią jeden z podstawowych sprzętów do grania i upłynie jeszcze trochę czasu zanim całkowicie ustąpią pola swym nowocześniejszym odpowiednikom.

fot. Research.NK/No Noobs

Komputer osobisty pozostaje jednak wygodnym urządzeniem do grania, czego potwierdzeniem dane dotyczące ilości czasu spędzanego na graniu w przypadku różnych sprzętów. Największa część respondentów (43%) wskazała właśnie PC jako to urządzenie. Jednakże widać, że wkrótce również pod tym względem komputery osobiste zostaną wyprzedzone przez laptopy.

fot. Research.NK/No Noobs

Ciekawe okazują się być statystyki dotyczące typów gier, w jakie grają przedstawiciele obydwu płci. Wynika z nich, że panie znacznie bardziej niż panowie lubią gry logiczne i przygodowe. Korzystanie z tych pierwszych (pasjans, mahjong) deklaruje aż 70% respondentek! Trzeba wszakże przyznać, że panowie również stosunkowo często próbują swych sił w grach logicznych, ale największą popularnością cieszą się wśród nich jednak klasyczne „wyścigówki”.

fot. Research.NK/No Noobs

Najwięcej pieniędzy pochłaniają polskim graczom gry konsolowe, co ciężko uznać za zaskoczenie. Zarówno na te cyfrowe, jak i pudełkowe kwotę przewyższającą 100 zł w skali miesiąca przeznaczyło 34% ankietowanych. 25% ankietowanych było w stanie poświęcić taką sumę również na dobra wirtualne w tego typu grach. Najtańsze okazują się być z kolei wirtualne dobra w grach społecznościowych i gry na telefony komórkowe i smartfony. Tutaj w przypadku większości graczy miesięczny wydatek zamykał się w kwocie 25 zł.

fot. Research.NK/No Noobs

Pobierz raport [PDF, 14 MB]

  • Eljash Com.

    Zależy co brać pod uwagę, bo np. The Sim to gra strategiczno-logiczno-symulacyjna.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail