X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sprawdź, jaki wizerunek w sieci ma Twój ulubiony supermarket

Sprawdź, jaki wizerunek w sieci ma Twój ulubiony supermarketSupermarkety chcą angażować swoich klientów również w internecie / fot. Fotochannels

reklama


Raport “Supermarkety w Internecie” to rezultat badań przeprowadzonych przez Brand24 we współpracy z Forbes. W badaniu uwzględniono ponad 23 tysiące publicznych wzmianek na temat supermarketów z września 2012 r.

Spora część wzmianek pochodziła z mikroblogów (19%) i Facebooka (14%), aczkolwiek największa ich część znalazła się na stronach nie przypisanych do żadnej konkretnej kategorii.

Wzmianki o supermarketach na poszczególnych platformach / fot. Brand24

Spośród wszystkich analizowanych supermarketów najwięcej wzmianek dotyczyło Biedronki, Tesco i Lidla. Zawężając wyniki badania wyłącznie do sfery społecznościowej, okazuje się, że czołówka jest identyczna, przy czym tylko Biedronce udało się wygenerować ponad 10 tysięcy wzmianek pochodzących od użytkowników serwisu.

Ilość wzmianek o supermarketach na Facebooku / fot. Brand24

Na blogach nieznacznie większą popularnością niż Tesco cieszył się Lidl. Na samym szczycie bez zmian – lideruje Biedronka.

Ilość wzmianek o supermarketach na blogach / fot. Brand24

Biedronka, Tesco i Lidl z racji swojej popularności zgromadziły też najwięcej wzmianek o pozytywnym wydźwięku, ale i również tych negatywnych. Jeśli jednak porównać stosunek tych pierwszych do drugich, okaże się, że najgorzej w oczach internautów wypadają takie sieci jak Bomi i Carrefour. Pierwsza z tych sieci „zasłynęła” wyzyskiem swoich pracowników i zaległościami w wypłacaniu wynagrodzeń związanymi z upadłością przedsiębiorstwa. Z kolei w przypadku Carrefoura częściej można się spotkać z zarzutami dotyczącymi jakości produktów oferowanych przez tę sieć. Na przeciwległym biegunie znalazły się E.Lecrec i PSS Społem, o których jeśli już dyskutowano, to z reguły w pozytywnym kontekście.

fot. Brand24

Wśród wyróżnionych przez autorów raportu treści dotyczących supermarketów, jakie pojawiają się w social media znaleźć można często posty o promocjach.

fot. Brand24

fot. Brand24

Zdarzały się również posty chwalące produkty oferowane przez daną sieć.

fot. Brand24

Nie zabrakło oczywiście treści o bardziej szyderczym, czy wręcz negatywnym wydźwięku.

fot. Brand24

fot. Brand24

fot. Brand24

fot. Brand24

Pełen raport do pobrania ze strony Brand24. Można go również obejrzeć w formie pokazu slajdów na Slideshare.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail