X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook intensyfikuje promocję fan page

Facebook intensyfikuje promocję fan page

reklama


Wyścig marek po fanów trwa w najlepsze, a dodatkowo jest niejako „nakręcany” przez samego Facebooka. Od kilku dni po polubieniu strony serwis od razu podsunie nam okno dialogowe z listą polecanych fanpejdży. Dobór tych, które się na niej znajdą nie będzie jednak przypadkowy – jeśli polubiliśmy fan page lokalnego przedsiębiorstwa (np. centrum handlowego) w oknie pojawią się inne strony w jakiś sposób odnoszące się do miasta, w którym znajduje się dany lokal czy sklep. Można to prześledzić na przykładzie fan page warszawskich Złotych Tarasów.

fot. Facebook.com/ZloteTarasy

fot. Facebook.com/ZloteTarasy

W przypadku gdy polubiliśmy fan page marki o ponadlokalnym zasięgu dobór stron będzie dokonany najpewniej na podstawie branży, choć mogą to być również strony o zbliżonej popularności do tej, którą akurat polubiliśmy. Widać to na przykładzie fanpejdży Coca-Coli i BMW Polska.

fot. Facebook.com/cocacola

fot. Facebook.com/cocacola

fot. Facebook.com/BMW.Polska

fot. Facebook.com/BMW.Polska

Jednocześnie z prawej strony okna dialogowego umieszczony został przycisk „Zobacz wszystkie”. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do kolejnej strony, gdzie lista polecanych fanpejdży jest znacznie dłuższa. W tym przypadku ciężko powiedzieć czy istnieje jakiś konkretny klucz, według którego zostają dobierane. Zapewne dużą rolę odgrywają zainteresowania samego użytkownika, czyli lista dotychczas polubionych przez niego stron.

fot. Facebook

fot. Facebook

To jednak nie wszystko. Z prawej strony znajduje się mniejsza lista stron, do których polubienia zostaliśmy zaproszeni przez naszych znajomych. Pod każdą z nich umieszczono jednocześnie nazwiska znajomych, od których otrzymaliśmy zaproszenie. Zapewne zespół Facebooka wyszedł z założenia, że warto przypomnieć użytkownikowi o tym, że jego znajomi prowadzą fanpejdże i być może skłonić go do kliknięcia w „lubię to”.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail