X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 6000 osób!

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Home » Marketing » Najbardziej wpływowa platforma społecznościowa to…

Najbardziej wpływowa platforma społecznościowa to…

04/04/2013

fot. Agencja fotograficzna Fotochannels
Które platformy społecznościowe są najskuteczniejsze pod względem napędzania sprzedaży produktów i usług? Okazuje się, że blogi. Najpopularniejszymi serwisami wciąż pozostają Facebook i Twitter.

Raport „2013 Digital Influence Report” przygotowany przez firmę Technorati, dostawcę popularnej wyszukiwarki blogów, to następca serii znanej pod nazwą „State of the Blogosphere”. Twórcy zestawienia rozszerzyli spektrum badania o wszystkie platformy społecznościowe.

Facebook dzieli i rządzi

Wyniki pokazują, że Facebook to w dalszym ciągu niekwestionowany dominator wśród platform społecznościowych. Korzysta z niego ponad 90% marek, choć warto zauważyć, że popularność Twittera jest niewiele mniejsza. Na 3. miejscu lokuje się YouTube, co również ciężko uznać za zaskoczenie. Na przeciwległym biegunie znajduje się Google+.

fot. Technorati

fot. Technorati

Hegemonię Facebooka jeszcze lepiej widać na przykładzie danych dotyczących wydatków reklamowych. Ponad połowę wydatków na reklamę w mediach społecznościowych generuje właśnie serwis Zuckerberga. Jednakże warto zauważyć, że reklama społecznościowa w dalszym ciągu pochłania stosunkowo niewielką część wydatków przeznaczanych na marketing w internecie (10%). Pod tym względem wciąż najpopularniejsza jest reklama display.

fot. Technorati

fot. Technorati

Najlepsze posty nie zastąpią rekomendacji blogerów

Czy social media sprzedają? Niewątpliwie, ale bardziej skuteczne w zachęcaniu konsumentów do kupowania produktów i usług są bardziej tradycyjne formy obecności w internecie. Najlepiej wypadają na tym polu strony www sklepów internetowych oraz strony firmowe. Jeśli chodzi o platformy społecznościowe, okazuje się że nie Facebook czy Twitter, a blogi są tymi, które najbardziej wpływają na podejmowanie przez internautów decyzji zakupowych. Wpływowość Twittera jest zresztą bardzo niska i znacznie większy wpływ na konsumentów mają takie serwisy jak YouTube, Google+ czy nawet LinkedIn.

fot. Technorati

fot. Technorati

Jak wyjaśnić sukces blogów w napędzaniu sprzedaży? Wydaje się, że to w dużej mierze efekt coraz częstszego podejmowania przez marki współpracy z blogerami. Ci w oczach swoich czytelników uchodzą za osoby godne zaufania, w związku z tym rekomendacja wpływowego blogera znaczy często więcej niż najlepsza kampania reklamowa.

Różne serwisy, różne potrzeby

Zapytani o powody, dla których obserwują marki w portalach społecznościowych, internauci wskazywali przede wszystkim na chęć śledzenia poczynań marki, pozyskiwania informacji o produktach czy usługach oraz branie udziału w konkursach i promocjach.
[give-me-email]
Na tym polu można zaobserwować pewne różnice między poszczególnymi serwisami. Twitter najlepiej sprawdza się jako platforma o charakterze newsowym, dostarczająca wszystkich najświeższych informacji dotyczących marek. Z kolei YouTube i Pinterest służą konsumentom przede wszystkim do zapoznawania się z produktami firm. Najbardziej uniwersalną platformą okazuje się być rzecz jasna Facebook.

fot. Technorati

fot. Technorati

Pełen raport Technorati dostępny w formie PDF pod tym adresem. Dodatkowo klikając w poniższy link można zobaczyć prezentację.

Digital Influence Report by Technorati 2013

Raport „2013 Digital Influence Report” przygotowany przez firmę Technorati, dostawcę popularnej wyszukiwarki blogów, to następca serii znanej pod nazwą „State of the Blogosphere”. Twórcy zestawienia rozszerzyli spektrum badania o wszystkie platformy społecznościowe.

Facebook dzieli i rządzi

Wyniki pokazują, że Facebook to w dalszym ciągu niekwestionowany dominator wśród platform społecznościowych. Korzysta z niego ponad 90% marek, choć warto zauważyć, że popularność Twittera jest niewiele mniejsza. Na 3. miejscu lokuje się YouTube, co również ciężko uznać za zaskoczenie. Na przeciwległym biegunie znajduje się Google+.

fot. Technorati

fot. Technorati

Hegemonię Facebooka jeszcze lepiej widać na przykładzie danych dotyczących wydatków reklamowych. Ponad połowę wydatków na reklamę w mediach społecznościowych generuje właśnie serwis Zuckerberga. Jednakże warto zauważyć, że reklama społecznościowa w dalszym ciągu pochłania stosunkowo niewielką część wydatków przeznaczanych na marketing w internecie (10%). Pod tym względem wciąż najpopularniejsza jest reklama display.

fot. Technorati

fot. Technorati

Najlepsze posty nie zastąpią rekomendacji blogerów

Czy social media sprzedają? Niewątpliwie, ale bardziej skuteczne w zachęcaniu konsumentów do kupowania produktów i usług są bardziej tradycyjne formy obecności w internecie. Najlepiej wypadają na tym polu strony www sklepów internetowych oraz strony firmowe. Jeśli chodzi o platformy społecznościowe, okazuje się że nie Facebook czy Twitter, a blogi są tymi, które najbardziej wpływają na podejmowanie przez internautów decyzji zakupowych. Wpływowość Twittera jest zresztą bardzo niska i znacznie większy wpływ na konsumentów mają takie serwisy jak YouTube, Google+ czy nawet LinkedIn.

fot. Technorati

fot. Technorati

Jak wyjaśnić sukces blogów w napędzaniu sprzedaży? Wydaje się, że to w dużej mierze efekt coraz częstszego podejmowania przez marki współpracy z blogerami. Ci w oczach swoich czytelników uchodzą za osoby godne zaufania, w związku z tym rekomendacja wpływowego blogera znaczy często więcej niż najlepsza kampania reklamowa.

Różne serwisy, różne potrzeby

Zapytani o powody, dla których obserwują marki w portalach społecznościowych, internauci wskazywali przede wszystkim na chęć śledzenia poczynań marki, pozyskiwania informacji o produktach czy usługach oraz branie udziału w konkursach i promocjach.

Na tym polu można zaobserwować pewne różnice między poszczególnymi serwisami. Twitter najlepiej sprawdza się jako platforma o charakterze newsowym, dostarczająca wszystkich najświeższych informacji dotyczących marek. Z kolei YouTube i Pinterest służą konsumentom przede wszystkim do zapoznawania się z produktami firm. Najbardziej uniwersalną platformą okazuje się być rzecz jasna Facebook.

fot. Technorati

fot. Technorati

Pełen raport Technorati dostępny w formie PDF pod tym adresem. Dodatkowo klikając w poniższy link można zobaczyć prezentację.

Digital Influence Report by Technorati 2013

Tagi: , , , , , , , ,
Autor
Artur Kawik Dziennikarz Social Press. Specjalizuje się w tematach zagranicznych oraz zagadnieniach związanych z prawem internetowym.

Nasz newsletter subskrybuje już 7000 osób!