X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

LinkedIn wprowadza multimedialne posty i dwustopniowe logowanie

LinkedIn wprowadza multimedialne posty i dwustopniowe logowanie

reklama


LinkedIn to w pierwszej kolejności portal przeznaczony dla profesjonalistów, chcących nawiązywać nowe kontakty zawodowe i biznesowe. Rozrywka schodzi zatem na dalszy plan, co niejako potwierdzał sposób prowadzenia komunikacji w serwisie. Posty publikowane przez użytkowników były niejako pewnym dodatkiem do podstawowej funkcji LinkedIn, czyli stworzenia nowych możliwości dla uczestników rynku pracy – zarówno kandydatów, jak i pracodawców.

LinkedIn jak Facebook

O tym, że LinkedIn chce wzbogacić wygląd serwisu mogliśmy się przekonać już kilka tygodni temu, kiedy ogłoszono wprowadzenie multimediów dla stron profilowych. Dzięki temu każdy użytkownik może uatrakcyjnić swój profil o elementy graficzne – zdjęcia, filmy wideo i prezentacje (więcej informacji tutaj).

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Teraz te same możliwości stworzono w przypadku wpisów publikowanych przez użytkowników portalu. Możemy zatem dodać do postów zdjęcia, filmy wideo, prezentacje SlideShare czy dokumenty. Podobnie jak w przypadku Facebooka, mogą to być zarówno treści znajdujące się na naszym dysku (z wyjątkiem filmów wideo), jak również te pochodzące z innych witryn (np. z YouTube). W tym drugim przypadku wystarczy wkleić w polu statusu adres pliku, który nas interesuje.

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Zmiana adresowana jest zarówno do użytkowników, jak również administratorów kont firmowych. Oznacza to, że już wkrótce wielu z nas w swoim strumieniu zauważy multimedialne wpisy publikowane przez firmy mające swoje strony na LinkedIn. Nowa funkcja będzie wdrażana na przestrzeni kilku nadchodzących tygodni. Więcej szczegółów na poniższej prezentacji:

LinkedIn jak Twitter

Druga z nowych funkcji również przypomina rozwiązanie znane z innego serwisu społecznościowego. Dwustopniowe logowanie to niemalże kopia funkcji wprowadzonej przez Twittera ledwie kilka dni temu. Tak samo jak w przypadku mikrobloga, użytkownik LinkedIn może wybrać opcję logowania się za pomocą dotychczasowego hasła oraz SMS, co ma służyć wzmocnieniu ochrony. Zaznaczmy wszakże, że kod przesyłany SMSem będziemy wpisywać wyłącznie w przypadku pierwszego logowania na nieużywanym dotychczas do tego celu urządzeniu. Funkcję będzie można włączyć udając się do Ustawień, wybierając sekcję “Konto”, a następnie zakładkę „Zarządzanie ustawieniami bezpieczeństwa”.

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Geneza tej funkcji jest oczywista – LinkedIn, podobnie jak inne duże portale społecznościowe, jest regularnym celem ataków hakerskich, które mają na celu przejmowanie kont użytkowników. Jeden z najpoważniejszych miał miejsce w czerwcu ubiegłego roku, kiedy to rosyjski haker miał wejść w posiadanie ponad 6 milionów haseł, które następnie udostępnił w sieci (bez podawania loginów).

W przypadku tej funkcji również odsyłamy do prezentacji na SlideShare, gdzie można znaleźć więcej informacji.

Oczywiście po raz kolejny można zarzucić LinkedIn, że wprowadza rozwiązania doskonale znane użytkownikom innych portali społecznościowych. Obrazkowa komunikacja to już ogólnoświatowy trend, który w przypadku takiego portalu jak Facebook sprawdza się doskonale, pytanie jednak czy przyjmie się na LinkedIn? Być może szefowie spółki dochodzą do wniosku, że ich serwis nie musi być kojarzony wyłącznie z „poważną” komunikacją, ale również oferować swoim użytkownikom nieco rozrywki i angażować ich. W przypadku drugiej z nowowprowadzanych funkcji znacznie łatwiej o uzasadnienie, wszak wzmocniona ochrona dla kont użytkowników to zawsze krok w dobrą stronę.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail