X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Poznaj profil polskiego gracza w sieci

Poznaj profil polskiego gracza w sieci

reklama


Promowanie marki – czy warto?

Firmy i marki obecne w portalach społecznościowych bardzo chętnie wykorzystują potencjał, który drzemie w grach. Aby osiągnąć zamierzony cel, producenci gier posługują się narzędziem zwanym advergaming. Jest to “gra reklamowa”, która ma na celu zaangażowanie konsumenta w przygodę z daną marką. Zaletą tej metody jest to, że brak tu jakichkolwiek ograniczeń związanych z dostępem do konsumenta. A jak to działa? Jeśli w grze poruszamy się np. najnowszym modelem BMW, co przynosi nam korzyści w grze, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś skusi się na zakup takiego samochodu w rzeczywistości. Jeśli gra reklamowa jest stworzona w przemyślany sposób, jest interesująca ale łatwa w obsłudze, w szybszym tempie znajdzie zwolenników marki.

Kolejnym rozwiązaniem przyciągania uwagi graczy jest product placement. Polega on na umieszczaniu wirtualnych odpowiedników własnych produktów w grach społecznościowych. Jednym z najlepszych przykładów zastosowania lokowania produktu jest firma Zynga, która w ramach swoich gier prowadzi współpracę z takimi firmami jak H&M czy McDonald’s. Gracze mają dostęp do wirtualnej farmy McDonald’s, gdzie mogą wyhodować składniki do przygotowania potraw w restauracji.

– Obecnie, wykorzystanie gier w działaniach marketingowych, opiera się głównie na produkcji lub adaptacji gier na cele reklamowe (advergames). Jednak branża reklamowa szuka nowych i ciekawych rozwiązań. W tym przypadku bardzo dobrym narzędziem jest lokowanie produktu w grach (product placement). Gry reklamowe mają tę zaletę, że można je bardzo mocno dostosować do oczekiwań marketera. Pozwalają na przeprowadzenie konkursów czy zebranie bazy użytkowników. Co do tego ostatniego, to od tego powinniśmy zacząć. Dlatego, aby pozyskać nowych użytkowników gier, należy zadbać o odpowiedni budżet na ich promocję. Lokowanie produktu polega na umieszczeniu w istniejącej grze konkretnego produktu, usługi, marki. Minusem jest potrzeba dostosowania się do gry i scenariusza, jednakże dość niskie koszty działań i możliwość dotarcia do aktywnych graczy (w niektórych grach ponad 100 000 osób dziennie) czynią z tego narzędzia bardzo atrakcyjną alternatywę dla innych działań – stwierdza Jacek Jankowski.

Wykorzystując takie sposoby reklamowania marki w grach, twórcy mogą liczyć na większe przyciągnięcie uwagi klientów, a także na ich większe zaangażowanie. Organizowanie konkursów z realnymi nagrodami, mechanizmy polecania znajomym zaczynają powodować tworzenie się minispołeczności w obrębie danej gry.

Kobieta dominująca

Jak wynika z wszelkich raportów dotyczących grania na portalach społecznościowych, to kobiety grają więcej – 28% przedstawicielek płci pięknej deklaruje swoją aktywność w grach na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Mężczyźni są nieco gorsi w tym aspekcie – stanowią zaledwie 15% populacji graczy. Fenomen ten nie dotyczy tylko Polski. Jak wynika ze światowych statystyk, przeciętny gracz internetowy na portalach społecznościowych to 40-letnia kobieta. Wartości te mają swoje racjonalne uzasadnienie. To kobiety więcej swojego czasu spędzają buszując po portalach społecznościowych, dlatego też wiele elementów gier jest projektowanych specjalnie dla nich. Panie są bardziej skore do wydawania pieniędzy na różnego rodzaju ulepszenia, upiększenia czy wyróżnienia, przy czym panowie wolą wydawać pieniądze na bonusy, które w realny sposób pozwalają osiągnąć przewagę nad przeciwnikiem.

Czytaj więcej
Businessman Playing Video Game on Laptop

Mniej Polaków gra
w gry online

Pomimo wspomnianych wcześniej statystk, które wskazują, iż to młodzi ludzie najwięcej grają na portalu NK.pl, to światowe zestawienia pokazują, że to kobiety częściej grają. Co sprawiło, że kobiety częściej pojawiają się w grach społecznościowych? – O to musielibyśmy zapytać się kobiet. Moim zdaniem kobiety zawsze chciały grać, ale nie było produkcji spełniających ich wymagania – komentuje Jankowski z poralu NK.pl. Dodaje również: – Tak samo, jak w wypadku „gier pudełkowych”. Na przykład The Sims pokazało, że na tym rynku istnieje duża grupa kobiet chcących grać. Analogicznie w przypadku gier społecznościowych – im więcej pojawiać się będzie gier skierowanych do kobiet, tym większe ich grono będzie pojawiać się w środowisku graczy.

Gry społecznościowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Graczy przyciąga fakt, że aplikacje rozrywkowe pozwalają im na tworzenie małych społeczności, które kręcą się wokół nich. Rywalizacja ze znajomymi w prawdziwym świecie nie jest czasem tak oczywista, natomiast w wirtualnym – staje się po prostu realna.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail