X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pracuj.pl realizuje kampanię o zarobkach z blogerami

Pracuj.pl realizuje kampanię o zarobkach z blogerami

reklama


Promocja strony zarobki.pracuj.pl w blogosferze ujawniona została 24 marca, gdy równocześnie na kilku znanych blogach pojawił się wpis dotyczący promocji nowej sekcji serwisu Pracuj.pl. Kolejne wpisy pojawiły się 27 marca. Ale akcja promocyjna odbywała się nie tylko w internecie i została zaplanowana wielokanałowo. Temat jest dość nośny, bo aż 64% badanych w wieku 18-29 lat (wg raportu Pracuj.pl) chciałoby znać przeciętne zarobki Polaków na podobnym do swojego stanowisku, co pozwoliłoby na przeprowadzanie negocjacji swojej obecnej pensji lub pomogło w podejmowaniu ważnych decyzji zawodowych.

– Serwis zarobki.pracuj.pl udostępnia narzędzie, które pozwala w łatwy i anonimowy sposób porównać wysokość zarobków na tle branży i poszczególnych specjalizacji. Raporty Wynagrodzeń, generowane po wypełnieniu krótkiego formularza, pozwalają użytkownikom na określenie, jak ich zarobki kształtują się na tle innych osób z podobnym doświadczeniem i na podobnym stanowisku – wyjaśnia Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupy Pracuj.

Po wykonaniu krótkiej ankiety generowany jest indywidualna informacja na temat sprawdzanego stanowiska. Poza informacjami o pensji możemy sprawdzić, czy udział premii w zarobkach całkowitych na tym stanowisku to norma, czy może rzadkość; ile kobiet, a ile mężczyzn pracuje w tej specjalizacji i jakie są różnice w ich wynagrodzeniach. Całość połączona jest z kampanią „Zarobki bez tabu”, której celem jest wywołanie publicznej dyskusji o wysokości płac, przy jednoczesnym zachęceniu Polaków do analizy swojego wynagrodzenia. Kampania prowadzona jest przy wsparciu agencji z grupy On Board.

„Źródłem sukcesu naszej kampanii jest wykorzystanie w tym samym czasie różnych kanałów komunikacji”

Jak wyglądała kampania i jakie rezultaty przyniosła opowiada Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupy Pracuj:

Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupa Pracuj / fot. Grupa Pracuj

Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupa Pracuj / fot. Grupa Pracuj

Jednym z głównym elementów odsłony on-line kampanii “Zarobki bez tabu” była współpraca z blogerami branżowymi. Do udziału w kampanii zaproszono blogi Antyweb , Spider’s Web, AK47, Mediafun, Zuch pisze, Mam wątpliwość oraz Jak oszczędzać pieniądze. Zaangażowanie blogerów umożliwiło zainicjowanie dyskusji dotyczącej poziomu wynagrodzeń wśród przedstawicieli różnych branż – na przykład IT i nowych technologii na Antyweb, grafików na blogu Zuch pisze, a marketingowców na Mediafun. Do udziału w kampanii zaproszono także vlogerów. Lekko Stronniczy przygotowali film “Rozmowy o zarobkach”, który obejrzano już blisko 40 tysięcy razy.

Odsłona digitalowa kampanii obejmowała także konkurs. Zadaniem uczestników było oszacowanie wysokości wynagrodzeń na wskazanych stanowiskach w branży IT, marketingu i sprzedaży. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Zgromadzono w nim blisko 1000 odpowiedzi konkursowych. Wszystkie działania prowadzone w ramach kampanii “Zarobki bez tabu” zostały podsumowane na stronie www.ZarobkiBezTabu.pl.

W ramach kampanii powstał raport Polacy mówią o płacy, zrealizowany we współpracy z ośrodkiem badawczym TNS Polska. Ekspertami udzielającymi merytorycznego wsparcia kampanii zostali socjolog prof. dr hab. Małgorzata Fuszara oraz seksuolog prof. dr hab. med. Zbigniew Lew-Starowicz. Temat zarobków spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów, które chętnie publikowały wyniki badania. Eksperci kampanii toczyli dyskusje nt. wynagrodzeń na antenach telewizyjnych m.in. Polsat News, TVN, a także radiowych m.in. Radia PIN, TOK FM czy Trójki Polskiego Radia. O wynikach informowały także dzienniki Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu. Materiały zostały opublikowane również na największych i najpopularniejszych portalach internetowych.

Ponadto 27 marca, w 8 miastach Polski: Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi, odbyła się akcja ambientowa pod hasłem „Nie zgaduj! Sprawdź na zarobki.pracuj.pl”. Zadaniem przechodniów było oszacowanie wysokości wynagrodzenia przedstawicieli najpopularniejszych zawodów i wpisanie swojej propozycji na planszy prezentującej naturalnej wielkości pracowników HR, logistyki, marketingu, mediów etc. Akcja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą na temat zarobków przedstawicieli tych zawodów.

Efekty kampanii „Zarobki bez tabu” będziemy analizować do połowy maja. Ale już teraz możemy stwierdzić, że kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno mediów jak i internautów, którzy dyskutowali na temat zarobków w social mediach, w tym na blogach. Źródłem sukcesu naszej kampanii jest wykorzystanie w tym samym czasie różnych kanałów komunikacji: działań media relations, inicjatyw w mediach społecznościowych oraz bezpośrednie dotarcie do użytkowników podczas akcji ambientowej. Skuteczność kampanii potwierdza zdecydowany wzrost liczby unikalnych użytkowników na stronie zarobki.pracuj.pl oraz przyrost wypełnionych ankiet.

Dobrze przygotowana kampania

Działania promocyjne Pracuj.pl przebiegły sprawnie i efektywnie. Połączenie ciekawej strategii promocji z nadrzędnym celem społecznym przyczyniło się niewątpliwie to nagłośnienia sprawy i bezpłatnej reklamy. Technika ta, chociaż doskonale znana w marketingu, nie zawsze jest tak dobrze wyważona i świetnie wykorzystywana. Nie mieliśmy wrażenia nachalności, a przy tym ktoś wreszcie zabrał głos w ważnej – a jakby pomijanej – kwestii zarobków, która przecież trapi i zastanawia większą część społeczeństwa.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail