X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social media z potencjałem w 2014 – na które trzeba stawiać?

Social media z potencjałem w 2014 – na które trzeba stawiać?fot. raport "Jaki będzie rok 2014?"

reklama


Dużo ciekawych danych statystycznych odnajdziemy w najnowszym raporcie przygotowanym przez IRCenter.com oraz SentiOne poświęconym trendom internetowym w 2014 roku. Na przestrzeni dwóch lat Facebook stał się w Polsce główną platformą aktywności społecznościowej internautów. Największą dynamiką wzrostu charakteryzuje się serwis Twitter. Tradycyjne formy aktywności w społecznościach internetowych tracą na popularności.

W zestawieniu znajdziemy porównanie wyników z 2012 roku z minionym rokiem, z którego wynika, że obecnie wzrasta w Polsce ilość treści publikowanych na Twitterze o 18,1% (w kategorii aktywności użytkowników Twitter z wynikiem 16% zajął trzecią pozycję), wzrost widoczny jest też Facebooku o 8,6% (aktywność użytkowników na poziomie 31,9% i drugi wynik) oraz Instagramie – 1,6%. Spada z kolei ilość publikowanych wiadomości i postów na forach, portalach internetowych i w blogosferze. O dziwo mimo spadku ilości publikacji na forach, ten kanał komunikacyjny wciąż należał do najbardziej aktywnych w 2013 roku.

Płeć ma znaczenie

Chociaż mniej więcej równomierna aktywność obu płci jest widoczna w internecie (49,2% mężczyzn vs. 50,8% kobiet wg raportu IRCenter i Sentione), to jednak panie preferują inne kanały komunikacyjne niż panowie. Kobiety są zdecydowanie aktywniejsze w mediach społecznościowych zarówno tych znanych, jak i tych nowo powstających oraz w blogosferze. Mężczyźni chętniej wybierają tradycyjne portale internetowe i kanał YouTube.

Które media mają potencjał?

W raporcie czytamy, że największy potencjał w 2014 roku będzie mieć blogosfera, następnie media społecznościowe bazujące na obrazie, takie jak: Instagram, Pinterest, a dopiero w dalszej kolejności słabo znany w Polsce Foursquare oraz najpopularniejsze obecnie serwisy: Twitter i Facebook.

Wzrasta ponadto wiek użytkowników social media. Coraz chętniej i częściej korzystają z nich starsi użytkownicy 45-64 lata, a coraz rzadziej młodsi. Obecnie najsilniejszą i najbardziej liczną grupę stanowią internauci w wieku 25-34 lat. Na portalach społecznościowych znacznie częściej pojawiają się mieszkańcy średnich miast (powyżej 100 tys.). Aktywność pośród mieszkańców dużych miast i wsi jest raczej spadkowa.

Cały raport można pobrać na stronie IRCenter.

fot. mat. prasowe

fot. mat. prasowe

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail