X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Grafiki na Facebooku do wymiany. Zobacz, co musisz zaktualizować

Grafiki na Facebooku do wymiany. Zobacz, co musisz zaktualizowaćfot. facebook.com/business/news

reklama


Facebook zajmuje coraz większą część naszego życia i dokłada wszelkich starań, żeby przykuwać naszą uwagę na jak najdłużej. Stąd nieustannie próbuje się rozwijać i ulepszać zaproponowane rozwiązania, nie zawsze jednak przy aprobacie społeczności z niego korzystającej. Po zapowiedzianych 10 marca zmianach w wyglądzie stron, wydarzeń oraz aktualności przyszedł czas na konkrety. Prawdopodobnie wszystkie strony do 9 czerwca zmienią się automatycznie, zobaczmy więc na co należy zwrócić uwagę w nowym układzie graficznym stron.

Zdjęcie w tle a zdjęcie profilowe

Wraz ze zmianami wyglądu fan page’ów pewnym zmianom poddano także układ grafiki i tekstów w obrębie reprezentacyjnej i niezmiennej górnej części strony. Zwróć uwagę na najważniejsze modyfikacje:

  • Zdjęcie profilowe zostało przesunięte o 35 px w górę, znajdując się dalej na zdjęciu w tle.
  • Nazwa strony i jej branża wyświetlane są teraz na zdjęciu w tle, warto wziąć to pod uwagę.

Ponadto:

  • Sugerowany rozmiar zdjęcia profilowego to: 180 x 180 px
  • Sugerowany rozmiar zdjęcia w tle: 1702 x 630 px

Stosując te wymiary, możemy być spokojni o estetyczny wygląd naszej strony na Facebooku.

Dodatkowa funkcjonalność: Pokaż nieprzeczytane posty

Wraz ze zmianami Facebook miał wprowadzić jeszcze jedną funkcjonalność. Chociaż o tym narzędziu wciąż niewiele wiadomo, to jednak może ono okazać się bardzo przydatne dla użytkowników, jak i marketerów. Docelowo „Pokaż nieprzeczytane posty” (ang. unread stories) to funkcja, która ma umożliwiać przejrzenie nieodczytanych wydarzeń i postów od znajomych oraz fan page’ów, które regularnie przeglądamy. Pozwala ona powrócić do treści, których nie zobaczyliśmy wcześniej. Pozostaje tylko spekulować, że poprawi również korzystanie z Facebooka i zmniejszy wpływ losowości przeglądanych treści w aktualnościach.

Aktualizacja, 02.06.2014:

Grafiki w postach

Zmiana wyglądu stron na Facebooku wiąże się także z dostosowaniem grafik dodawanych w postach. Kwadratowe grafiki 403×403 px lub 806×806 px nie sprawdzą się już tak dobrze, teraz lepiej wybrać prostokątne wymiary:

  • 470×394 px
  • lub większe 940×788 px.

Możemy zarekomendować te wymiary, sprawdzają się one całkiem dobrze i znacznie lepiej się skalują.

  • Miszy

    „dodatkowa funkcjonalność”? Zapraszam do słownika ;)

  • Joasia

    nowy wygląd Facebookowych stron jak dla mnie wyjątkowo nieudany. Strasznie irytujący.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail