X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Boimy się utraty prywatności!

Boimy się utraty prywatności!

reklama


Ponad 90 procent respondentów ceni sobie możliwość korzystania z technologii cyfrowych, które ułatwiają dostęp do informacji. Jednocześnie notorycznie zauważany jest wzrost niezadowolenia z poziomu prywatności życia i wzrasta liczba osób, które doświadczyły przestępstwa internetowego, jak chociażby próby włamania się do skrzynki mailowej. Paradoksalnie jednak większość użytkowników nie podejmuje żadnych działań mających na celu zapewnienie ochrony danych. 62% użytkowników sieci nie zmienia haseł regularnie, co trzecia osoba nie konfiguruje ustawień prywatności w sieciach społecznościowych. Ponadto 39% nie chroni swoich urządzeń mobilnych hasłem, a dostęp do naszych prywatnych danych na tych urządzeniach jest ułatwiony ze względu na korzystanie z pamięci haseł i loginów.

Za największe zagrożenie uznano sprzedaż lub wymianę informacji prywatnych, danych osobowych pomiędzy dużymi przedsiębiorstwami w celu uzyskania korzyści finansowych – typowane według co drugiego respondenta. Internauci wskazywali też na brak starań ze strony organizacji rządowych w zakresie ochrony prywatności w sieci.

Sieci społecznościowe

Trzy czwarte użytkowników portali społecznościowych wyraziło obawy o przyszłość prywatności w social media. Badani internauci uważają, że w ciągu najbliższych pięciu lat najtrudniej będzie zachować prywatność właśnie na portalach społecznościowych. Brakuje też instytucji mających realny wpływ na politykę wielkich koncernów prowadzących te serwisy. Jedynie 39% respondentów wierzy w etyczne postępowanie podmiotów odpowiedzialnych za media społecznościowe. I chociaż nie chcemy, by ktokolwiek cokolwiek o nas wiedział (84%), to wciąż nie podejmujemy ku temu podstawowych środków prewencyjnych, jak chociażby zmiany standardowych ustawień prywatności.

Raport „The 2014 EMC Privacy Index” został przeprowadzony na próbie 15 tys. internautów z 15 krajów. Szczegółowe dane na temat wyników można znaleźć w dołączonej infografice.

fot. emc.com/campaign/privacy-index/global.htm

fot. emc.com/campaign/privacy-index/global.htm

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail