X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube w Polsce w 2014 roku

YouTube w Polsce w 2014 rokufot. mat. prasowe

reklama


Według badań Megapanel PBI/Gemius z lipca 2013 roku w ciągu miesiąca YouTube przyciągnął w Polsce 13,8 mln użytkowników. Przez rok wynik wzrósł do 16 mln, a dla wielu internautów serwis stał się telewizją z niezależnymi, ciekawymi materiałami wyświetlanymi w coraz lepszej jakości.

YouTube ma już wyrobioną pozycję online. 73% internautów odwiedza go w celach rozrywkowych, edukacyjnych i informacyjnych. To o aż 2,6 miliona więcej użytkowników niż rok temu (na podstawie tych samych badań).

Aż 3,3 mln Polaków w grupie wiekowej 25-33 korzysta każdego miesiąca z YouTube. Natomiast prawie 50% użytkownik to osoby w wieku 18-34 lat, których to łączy jedna wspólna cecha – nie oglądają telewizji. Według badań agencji Think Kong jest ich 2,3 mln (21% w wieku 18-24), w tym przeważają kobiety.

Tylko YouTube ma szansę dogonić Facebooka

Serwis depcze dość mocno po piętach Facebook’owi z wynikiem 16 mln użytkowników miesięcznie, czyli o około 1,3 miliona użytkowników mniej niż portal Marka Zuckerberga (dane z lipca 2014). Spośród wszystkich serwisów internetowych, to właśnie YouTube ma jedynie możliwość podjęcia rywalizacji z Facebookiem o uwagę internautów.

YouTube jest nieprzerwanie numerem jeden wśród serwisów wideo i VOD. Zajmuje drugie miejsce wśród najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce. Zasięg i moc przekazu stanowią o jego wartości dla widza jako konsumenta, dla twórcy treści oraz reklamodawców.

Dane pochodzą z badań: Megapanel PBI/Gemius, Agencji Think Kong oraz GUS zostały opracowane przez agencję Tube.AD. Poniżej prezentujemy graficzne podsumowanie.

fot. mat. prasowe

fot. mat. prasowe

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail