X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ile zarabiają największe gwiazdy dzięki mediom społecznościowym?

Ile zarabiają największe gwiazdy dzięki mediom społecznościowym?https://www.instagram.com/selenagomez/

reklama


Już od jakiegoś czasu zdajemy sobie sprawę, że sławne osoby współpracują z markami – gwiazdy udostępniają zdjęcia w koszulkach z logiem marki albo fotografują kosmetyki, których używają. Jednak ich zarobki wciąż owiane są tajemnicą. Co jakiś czas pojawiają się plotki, które podsycają atmosferę, ale nikt tak naprawdę nie wie jakiego rzędu są to kwoty.

Nowy rekord

Ostatnio na Instagramie królowa zdetronizowała króla. Dotychczas najbardziej lubianym zdjęciem, była fotografia Justina Biebera, na której widać piosenkarza i jego byłą dziewczynę Selenę Gomez. Piosenkarka w zeszłym miesiącu udostępniła zdjęcie jak trzyma szklaną butelkę Coca-Coli, na której widać tekst jej najnowszej piosenki. Fotografia ustanowiła nowy rekord – 5 milionów serduszek. Obecnie to zdjęcie jest najbardziej lubianą fotografią na Instagramie, a konto piosenkarki najchętniej obserwowanym.

Najbardziej wpływowi influencerzy

www.dmariearchive.com

www.dmariearchive.com

Firma D’Marie Analytics opublikowała ranking najbardziej wpływowych influencerów w social media. Zestawienie zostało opracowane za pomocą specjalnego algorytmu, który bierze pod uwagę aż 56 zmiennych. Między innymi: liczbę obserwujących, zasięg, częstotliwość dodawania postów, zaangażowanie fanów oraz potencjał sprzedażowy.

Królowa jest tylko jedna

Dla Seleny Gomez bez wątpienia media społecznościowe są jednym ze źródeł dochodu. 23-letnia piosenkarka znalazła się na pierwszy miejscu zestawienia. Razem we wszystkich trzech portalach – na Facebooku, Twitterze i Instagramie – ma ponad 180 milionów obserwatorów. Z czego 90 milionów tylko na samym Instagramie. Na drugim miejscu podium uplasowała się Kylie Jenner z liczbą ponad 90 milionów followerów, a na trzeciej pozycji jej siostra Kendall Jenner.

550 000 dolarów za jeden post

Ile młoda piosenkarka może sobie zażyczyć od marki za opublikowanie wpisu na Instagramie, Facebooku albo Twitterze? Otóż, zdaniem amerykańskiego portalu Adweek post opublikowany przez królową Instagrama wart jest nawet 550 000 dolarów! I jest to o 320 000 dolarów więcej w porównaniu z wyliczeniami na koniec zeszłego roku – grudzień 2015. Wówczas ten sam serwis obliczył, że takie gwiazdy jak Kendall Jenner, Taylor Swift, Cara Delavingne oraz Selena Gomez mogą sobie zażyczyć 230 000 dolarów za współpracę w mediach społecznościowych.

Stawka ta, to “wartość reklamowa” za post na Facebooku, Instagramie lub Twitterze i może ona się różnić w zależności od wyników negocjacji. Należy pamiętać, że kwota została oszacowana za pomocą algorytmu – wyjaśnił Frank Spadafora, CEO w grupie D’Marie

Mniej znaczy więcej. Dosłownie!

Zarówno kwota jaką może zażądać Selena, jak i „mniejsze” sumy innych gwiazd przyprawiają o zawrót głowy. Spadafora zwrócił uwagę na jeden ciekawy aspekt. Selena – królowa mediów społecznościowych, wbrew pozorom zaangażowana jest w mniej kampanii niż pozostałe gwiazdy. Jego zdaniem piosenkarka zdaje sobie sprawę, że zbyt często publikowanie treści sponsorowanych na profilu może działać na fanów odstraszająco.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail