X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co się zmieniło w mediach społecznościowych? Podsumowanie ubiegłego tygodnia

Facebook swoim użytkownikom pozwoli o jeden dzień dłużej świętować urodziny, a administratorom stron umożliwi szybkie i sprawne zarządzanie fanami. Instagram natomiast zrezygnuje z algorytmu i filtrowanie komentarzy odda w ręce swoich użytkowników.

Co się zmieniło w mediach społecznościowych? Podsumowanie ubiegłego tygodniafot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Jedną z największych nowości ogłoszonych dwa tygodnie temu była informacja, że Snapchat chce rozpoznać obiekty, które są widoczne na zdjęciach i w oparciu o nie targetować reklamy. A w zeszłym tygodniu zaskoczyły nas wyniki finansowe drugiego kwartału opublikowane przez Facebooka.

Czytaj więcej: Media społecznościowe: kilka nowości ubiegłego tygodnia

Czytaj więcej: Facebook: ogromny zysk i imponujące plany na przyszłość

Ubiegły tydzień również przyniósł kilka nowości. Instagram swoim użytkownikom umożliwi filtrowanie komentarzy, a Facebook wprowadzi filmy, które pozwolą dłużej świętować urodziny. Doliczyliśmy się aż 6 zmian, z czego większość dotyczy największego na świecie portalu społecznościowego.

1. Instagram: filtrowanie komentarzy

Jak możemy przeczytać na portalu Komputer Świat, Instagram w odróżnieniu od Facebooka oraz Twittera odda narzędzie (częściowej) kontroli w ręce użytkowników. Aplikacja niedługo wprowadzi filtry treści, które sami będziemy mogli aplikować w komentarzach. W regulaminie Instagrama znajdziemy przepisy regulujące te aspekty, ale twórcy programu uważają, że różne słowa czy frazy dla jednych są normalne, podczas gdy dla drugich mogą być obraźliwe.

2. Facebook: filmy urodzinowe

Facebook udostępni narzędzie umożliwiające świętowanie wyjątkowego dnia przy użyciu spersonalizowanych filmów urodzinowych. Filmy te składają się z wiadomości od rodziny i przyjaciół oraz zdjęć, na których użytkownicy zostali oznaczeni w dniu urodzin.

Jak działają filmy urodzinowe? Dzień po urodzinach, użytkownicy otrzymają film składający się z najlepszych zdjęć i postów z dnia urodzin. Pojawi się on w Aktualnościach. 45 sekundowy klip będzie przedstawiał tort urodzinowy, który po zapaleniu świeczek otworzy się pokazując najlepsze posty i zdjęcia od znajomych. Użytkownicy będą mogli w prosty sposób wybrać zdjęcia i wpisy pojawiające się w filmie, a następnie udostępnić go na swoim profilu, bądź zachować tylko dla siebie. Funkcja filmów urodzinowych będzie dostępna na całym świecie jeszcze w tym tygodniu.

3. Facebook: lista naszych fanów

Facebook wprowadził nową funkcję. Jest nią narzędzie, które w kilka sekund pozwala sprawdzić kto jest fanem naszego profilu. Aby zobaczyć listę fanów strony, którą zarządzamy należy kliknąć w przycisk „Ustawienia”, a następnie po lewej stronie ekranu wyszukać pozycję „Użytkownicy i inne strony”. Facebook wyświetli wówczas listę naszych fanów w kolejności chronologicznej – na początku zestawienia zobaczymy nazwiska osób, które polubimy naszą stronę jako ostatnie.

www.facebook.com

www.facebook.com

Tutaj widać osoby i inne strony, które lubią stronę Social Press. Na liście osób, które lubią Twoją stronę, kliknij ikonę koła zębatego, aby przypisać komuś nową rolę, usunąć tę osobę z listy lubiących Twoją stronę albo ją zablokować. Osoba zablokowana nie może zamieszczać postów, komentować ani wykonywać innych działań na Twojej stronie.

Pod warunkiem, że fan sam tej informacji w swoich ustawieniach nie ukrył.

4. Facebook: niestandardowa grupa odbiorców tworzona w oparciu o czas

Na swoim profilu na Facebooku Jon Loomer opublikował post na temat tworzenia grupy niestandardowych odbiorców przy użyciu piksela Facebooka. Poinformował on o możliwości tworzenia niestandardowej grupy odbiorców z witryny w oparciu o czas jaki na niej spędzili. Funkcja ta za pomocą API dostępna jest już od jakiegoś czasu.

5. Facebook: zwrot za zakupy dokonane przez dzieci

Jak poinformował portal The Guardian Facebook będzie zwracał pieniądze za omyłkowe zakupy w aplikacjach na portalu realizowane przez dzieci. Sąd w Kalifornii wydał orzeczenie, według którego Facebook musi wprowadzić system zwrotu pieniędzy wydanych wewnątrz aplikacji przez dzieci bez zgody ich rodziców. Jak podał serwis Wirtualnemedia.pl wyrok jest efektem zbiorowego pozwu przeciwko Facebookowi wzniesionemu przez rodziców w 2012 roku.

Zdaniem prawników, którzy reprezentowali rodziców winę ponosi Facebook, bowiem jego system opłat niedostatecznie weryfikuje dane kupujących. W wielu przypadkach rodzice nie wiedzieli o tym, że ich dzieci dokonują zakupów w aplikacjach. Zdarzały się również przypadki, kiedy nieletni użytkownicy znacznie przekraczali limit kwot, na które wcześniej przystali rodzice.

6. Twitter: transmisja wydarzeń sportowych

Po sukcesie, który odniosły transmisje pokazujące mecze Wimbledonu, Twitter nadal chce kontynuować transmitowanie wydarzeń sportowych. Będzie on współpracował z MLB, NHL oraz wybranymi drużynami w ramach NFL.

http://www.socialmediatoday.com/

http://www.socialmediatoday.com/

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail