X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak przyciągnąć smart shopperów do sklepu?

Czym jest smart shopping? O czym należy pamiętać, aby przyciągnąć uwagę zakupowicza? Jakie narzędzia i platformy wykorzystać?

Jak przyciągnąć smart shopperów do sklepu?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Artykuł biznesowy

Smart shopping to rozwijająca się tendencja zakupowa, polegająca na dokonywaniu racjonalnych wyborów, szukaniu produktów o najlepszym stosunku jakości do ceny i opierająca się na wysokiej świadomości konsumenta. W trendzie tym smart shopper odkłada na bok emocje i nie nabiera się na tanie i dobrze znane chwyty marketingowe. Jak więc przyciągnąć sprytnego zakupowicza, który biegle obsługuje wszystkie możliwe narzędzia internetowe do porównywania ofert i skrupulatnie sprawdza opinie o produkcie lub usłudze?

Pozycjonowanie

Dobre pozycjonowanie swoich produktów i sklepu w sieci, to klucz do sukcesu. Zwróć szczególną uwagę na to, żeby pojawiały się jako jedne z pierwszych propozycji wyszukiwarki. Prowadząc działalność w sektorze e-commerce możesz wykorzystać różne narzędzia, które pozwolą potencjalnemu konsumentowi na szybkie wyszukanie Twojej oferty. Jednym z sposobów jest wykorzystanie Google Merchant Center – pozwali Ci to na przyciągnięcie nowych osób oraz stałą kontrolę nad informacjami o produktach (aktualizowanie danych o dostępności) i cen umożliwi robiącym zakupy dotarcie do Twojej oferty, która spełnia ich kryteria.

Nie zapominaj o mediach społecznościowych

Wybierz odpowiedni kanał (lub kanały) social media i bądź aktywny. Prowadzenie dobrej strategii pozwoli Ci na informowanie o aktualnych promocjach i obowiązujących rabatach. Dodatkowo, możesz wykorzystać środek ten do budowania grupy lojalnych klientów. Ogromnym atutem social media jest interakcja z klientami – często to od nich możesz dowiedzieć się czego oczekują lub jakie działania mogą wpłynąć korzystnie na wizerunek Twojej marki, a także co poprawić, by zwiększyć jakość świadczonych usług.

Porównywarki cen

Porównywarki cenowe to jedne z ulubionych platform wszystkich smart shopperów. Dzięki nim konsument z łatwością może sprawdzić różne oferty. Obecność w nich to konieczność, jeśli chcesz dotrzeć do świadomych konsumentów.

Portale rabatowe

Istnieją różne platformy gromadzące kody rabatowe (między innymi – alerabat.com – portal oferujący dziesiątki kodów do sklepów i restauracji np. KFC), w których klient „smart” szuka zniżki. Zadbaj o swoją obecność na tych serwisach. Często wystarczy, że wprowadzając niewielką zniżkę – pozyskujesz nową zainteresowaną kupnem osobę.

Aplikacja mobilna

Tworząc sprawną aplikację mobilną, która pozwoli zainteresowanym osobom na przeglądanie oferty z poziomu smartfona, pozwolisz mu na bieżące sprawdzanie Twojej oferty. Pamiętaj jednak, że aplikacja ta musi być funkcjonalna i użyteczna. Badania mówią, że 68% użytkowników odinstaluje aplikacje już po pierwszym użyciu, jeśli nie spełnia swojej funkcji i jest niewygodna w obsłudze.

Postaw na rzetelność

Twoje produkty powinny być opatrzone rzetelnym opisem. Świadomy konsument stawia na konkrety, a nie wyświechtane frazesy. Jeżeli jakaś dodatkowa funkcjonalność znacząco zwiększa cenę produktu, pokaż klientowi jak zmieni jego życie używając jasnych i prostych przykładach.

Nie tylko e-commerce

Jeżeli jesteś właścicielem lokalnego sklepu, nie wyklucza Cię to z przyciągania do siebie smart shopperów. Osoby te często chętnie sięgają po lokalne produkty dobrej jakości. Musisz jednak pamiętać, że porównywanie ofert odbywa się najczęściej przez Internet. Zadbaj o stronę internetową z informacjami o produkcie lub usłudze i ich ceną. Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją działalność – wybierz media społecznościowe.

Profesjonalizm ponad wszystko

Smart shopper to najczęściej osoba przed czterdziestym rokiem życia, z wyższym wykształceniem. Biorąc to pod uwagę, pamiętaj o zachowaniu profesjonalizmu w obsłudze osób robiących e-zakupy. Media społecznościowe mają ogromny zasięg i siłę – musisz brać pod uwagę, że to integralna część Twojego biznesu, w którym nie ma miejsca na prywatę, a najmniejsze błędy prawdopodobnie zostaną natychmiast wychwycone i wytknięte.

Newslettery, powiadomienia oraz programy lojalnościowe

Wykorzystując newslettery czy powiadomienia SMS masz szanse na stały kontakt z zainteresowanymi produktem osobami i informowanie ich o aktualnych promocjach i rabatach. Dzięki temu dotrzesz do stałych klientów i pozwolisz im na bieżące zapoznawanie się z ofertą. Choć smart shopper rzadko cechuje się lojalnością wobec danej marki, proponując odpowiedni, spersonalizowany program, możesz zatrzymać go u siebie na stałe. Warto pamiętać także, że osoby te cenią sobie wysoką jakość usług: szybką przesyłkę, dobrze (często także estetycznie) zapakowany produkt oraz sprawną komunikację i kontakt z sprzedawcą.

Smart shopping to trend, który doskonale wpisuje się w aktualny life style wielu e-konsumentów. Nie chcemy wydawać już pieniędzy na niepotrzebne rzeczy. Coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że dobrej jakości produkty, choć droższe, sprawdzają się lepiej i służą dłużej. Tendencja ta stawia przed branżą wyzwanie, jakim są ciągle rosnące wymagania konsumentów. Warto więc stworzyć solidną bazę swojego biznesu i prowadzić strategię, opartą na konkretnych filarach, która jest jednak na tyle elastyczna, by zmieniać się i dostosowywać do bieżących trendów.

Artykuł biznesowy

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail