X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter ułatwia proces obsługi klienta, Instagram zapowiada zmiany w reklamach

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Logo NapoleonCat

reklama


Nowe funkcje i narzędzia ułatwiające obsługę klienta na Twitterze

Zgodnie z danymi opublikowanymi na serwisie Social Media Today ponad 80% zapytań dotyczących obsługi klienta, odbywa się właśnie na Twitterze. W ciągu ostatnich 2 lat liczba tweetów skierowanych do firm B2C i marek wzrosła ponad dwukrotnie.

Twitter cały czas uznawany jest za medium o bardzo szybkim przepływie informacji. Jego użytkownicy przyzwyczajeni są do wysyłania krótkich wiadomości, ale też do szybkich odpowiedzi i krótkiego czasu reakcji na ich zapytania. Stąd też często korzystają z Twittera, szczególnie jeśli nie mogą skontaktować się z firmą w inny sposób, bądź gdy zbyt długo czekają na odpowiedź, np. drogą mailową itp. Dlatego też Twitter udoskonala funkcje ułatwiające firmom obsługę klienta i możliwości szybkiej komunikacji pomiędzy nią, a użytkownikami serwisu.  Nowe funkcje dotyczą tweetów, jak również wiadomości prywatnych (Direct Messages).

Dzięki wprowadzonej aktualizacji firmy i marki, posiadające swoje konta na Twitterze, mają możliwość umieścić na swoich profilach informacje o tym, że oferują wsparcie w zakresie obsługi klienta (właśnie poprzez kontakt na Twitterze), w jakich godzinach są najbardziej responsywne. Dodatkowo, pod krótkim opisem na ich kontach pojawi się większy przycisk umożliwiający wysłanie bezpośredniej wiadomości. Aby skorzystać z nowych funkcji, należy je aktywować na stronie z ustawieniami Customer support.

Instagram udoskonali możliwość interakcji z reklamą                                     

Reklamy z linkami na Instagramie zostały wprowadzone jesienią 2015, umożliwiając użytkownikom bezpośrednie wejście na stronę, czy instalacje aplikacji z poziomu reklamy. Z przeprowadzanych badań wynikało jednak, iż przycisk Call To Action nie był wystarczająco widoczny dla wielu użytkowników. Instagram zaktualizował zatem w czerwcu bieżącego roku sam sposób wyświetlania przycisku CTA. Wcześniej był on umieszczony pod reklamą, po prawej stronie, zaś po lewej stronie dostępne były opcje pozwalające użytkownikom polubienie reklamy, czy umieszczenie komentarza. W nowej wersji przycisk CTA jest umieszczony pod kreacją graficzną i rozciągnięty na całą szerokość reklamy. Zmiana ta przyniosła pozytywne efekty. Instagram na swoim blogu zapowiedział podjęcie kolejnych kroków, mających na celu jeszcze bardziej uwydatnić opcje CTA. Użytkownikom, którzy zainteresują się reklamą (co przez Instagram jest definiowane jako wyświetlenie jej przez czas min. 4 sekund, bądź kliknięcie w profilową nazwę reklamodawcy) przycisk CTA będzie wyświetlany na niebieskim tle.

Kolejną nowością jest wprowadzenie przycisku CTA w komentarzach do reklamy. Jeśli użytkownik Instagrama otworzy sekcję komentarzy, wchodząc na nią bezpośrednio z reklamy, nadal będzie miał możliwość podjąć akcję zalecaną przez reklamodawcę.

Dodatkowo Instagram rozszerzy informacje umieszczone na przycisku CTA. Jeśli w emitowanej reklamie zostanie umieszczony link do strony zewnętrznej, cena czy ocena użytkowników w App Storze, te informacje będą wyświetlane również na przycisku CTA.

Nowe funkcje video

Kolejne zmiany dotyczą reklam wideo. Użytkownicy, którzy w reklamie wideo włączą  dźwięk, zostaną przekierowani na docelowy adres URL (landing page kampanii reklamowej), zaś reklama wideo będzie im nadal wyświetlana (bez przerywania) na górze ekranu. Dzięki temu użytkownicy Instagrama będą mogli wybrać, czy chcą oglądać reklamę do końca (np. na pełnym ekranie), czy też ją zamknąć i korzystać z opcji udostępnionych na stronie reklamodawcy.

Zapisywanie wersji roboczych

Nową funkcję Instagram zapowiedział już kilka miesięcy temu i była ona testowana na wybranych użytkownikach, od lipca b.r. Zgodnie z informacją podaną na oficjalnym koncie Instagrama na Twitterze, aktualizacja jest dostępna dla wszystkich użytkowników od wczoraj (20. września).

Nowa funkcja umożliwia zapisanie modyfikowanych zdjęć w postaci szkicu, jeszcze przed ich publikacją. Dzięki temu użytkownicy aplikacji mają możliwość zachować wersję roboczą i wrócić do jego edycji później. Aby zapisać zdjęcie jako draft, wystarczy w procesie jego edycji (np. dodawania efektów, filtrów, podpisu) użyć przycisku Wstecz w lewym górnym rogu. Wówczas aplikacja zapyta, czy zapisać modyfikowane zdjęcie jako wersję roboczą. Wszystkie szkice przechowywane są w Galerii. Zatem, aby do nich wrócić wystarczy, przy następnym korzystaniu z aplikacji, użyć ikony aparatu  i przejść do Galerii. Grafiki będą widoczne w dolnej części ekranu i opisane jako „Wersja robocza”. Jeśli użytkownik dodaje do aplikacji zdjęcie bez jego edycji, wówczas nie będzie miał możliwości zapisania go w formie szkicu. Dokładna instrukcja zapisywania posta jako draftu została opisana w Centrum pomocy Instagrama.

Większość zapowiadanych zmian ma być wprowadzana na bieżąco i dostępna w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Nie da się ukryć, że oba serwisy w tym roku wprowadziły wiele istotnych usprawnień. Czym jeszcze nas zaskoczą? Przekonamy się wkrótce.