X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Na Facebooku szukamy rozrywki, a nie okazji zakupowych

Na Facebooku szukamy rozrywki, a nie okazji zakupowych

reklama


Jak pokazało badanie Gemiusa, co trzeci użytkownik serwisów społecznościowych skorzystał z opcji zostania fanem marki lub firmy. Powodem było zwykle przywiązanie do marki. Istotne okazały się być również takie czynniki, jak możliwość śledzenia wiadomości z życia firmy bądź marki, chęć udziału w konkursie lub wygrania nagrody czy też możliwość wyrażenia własnych opinii i uczestnictwa w dyskusjach.

Dlaczego dodajesz do znajomych firmy / marki lub zostajesz ich fanem? Źródło: Gemius SA, “Internauci a social media/social commerce”, grudzień 2010 r. N = 376 – respondenci, którym zdarzyło się dodać do listy znajomych firmę lub markę / zostać fanem firmy lub marki.

Internauci najczęściej decydowali się na „polubienie” profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i telewizji internetowej. Według użytkowników serwisów społecznościowych, idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Powinien również zawierać zdjęcia i materiały multimedialne dotyczące firmy/marki i jej produktów. Istotne są również dyskusje z internautami o nowych produktach.

Facebook a decyzje zakupowe internautów

Jak pokazały wyniki badania, dla blisko połowy respondentów posiadających na liście znajomych marki lub firmy, „polubienie” ich profili w serwisach społecznościowych nie skłania do kupowania większej ilość produktów. Wpływa jednak na częstsze rekomendowanie firmy i jej produktów znajomym (54 proc. wskazań).

Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu (94 proc.) w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów. Głównym powodem rezygnacji z dokonywania tego typu transakcji jest inne wykorzystanie serwisu – dla 74 proc. respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka, a nie zakupy. Prawie połowa badanych po prostu nie widziała jeszcze na Facebooku ani jednego sklepu, z kolei co trzeci respondent chce zachować swoje decyzje zakupowe dla siebie, a nie dzielić się nimi na swoim profilu.

Czy fakt, że jesteś fanem danej firmy / marki sprawia, że kupujesz więcej jej produktów? Źródło: Gemius SA, “Internauci a social media/social commerce”, grudzień 2010 r. N = 376 – respondenci, którym zdarzyło się dodać do listy znajomych firmę lub markę / zostać fanem firmy lub marki.

Badanie zostało zrealizowane metodą Real Time Sampling w dniach 30 listopada – 3 grudnia 2010. Przeprowadzone zostało na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie internautów. Zrealizowano 1707 ankiet, w tym 1194 wśród osób deklarujących, że obecnie aktywnie korzystają z serwisów społecznościowych (korzystają przynajmniej raz w tygodniu). Grupą celową były osoby w wieku 15+.

Reklama

[FM_form id="1"]