X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kolor i Wnętrze, społeczność kochająca piękne wnętrza

Kolor i Wnętrze, społeczność kochająca piękne wnętrza

reklama


Klient: Dekoral
Projekt: Kolor i Wnętrze (www.koloriwnetrze.pl)
Realizacja serwisu: Insignia
Obsługa serwisu oraz zarządzanie redakcją: Imagine PR
Czas realizacji projektu: czerwiec 2010 – grudzień 2010

Brief

Klient postawił przed agencją cel, jakim było zbudowanie społeczności wokół marki Dekoral, jako eksperta w dziedzinie dekoracji wnętrz.

Profil klienta

Farby marki Dekoral to cenione przez konsumentów indywidualnych oraz profesjonalistów produkty wykorzystywane w kraju i za granicą. Dekoral to marka prezentująca najnowsze trendy kolorystyczne. Podpowiada jak aranżować wnętrza kolorem. Rozbudza wyobraźnię konsumenta, sugerując stworzenie wnętrza pasującego do jego osobowości. Marka Dekoral dedykowana jest konsumentom aspirującym.

Realizacja

W ramach projektu, powstał serwis pod adresem www.koloriwnetrze.pl podzielony na trzy główne sekcje: „Metamorfozy”, „Aranżacje” i „Artykuły”.

Metamorfozy

W “Metamorfozach” współpracujący z agencją specjaliści, kierując się wytycznymi od użytkowników, przygotowują projekty nowych aranżacji dla wybranych wnętrz. Aby zgłosić swoje mieszkanie, wystarczy wypełnić krótką ankietę, w której określa się m.in. swoje cechy charakteru. Następnie użytkownik buduje indywidualny profil kolorystyczny – zestaw barw, które określają jego osobowość.

Na podstawie tych informacji projektant przedstawia kreację, która następnie jest udoskonalana już wspólnie z użytkownikiem. Tak, by końcowy efekt w pełni spełnił jego oczekiwania.

Aranżacje

“Aranżacje” to miejsce, gdzie użytkownicy mogą pochwalić się swoim zmysłem artystycznym. W tej sekcji każdy użytkownik może zaprezentować zmiany wystroju, jakim samodzielnie poddał mieszkanie.

Jak się okazało, to zdecydowanie najpopularniejszy punkt serwisu Kolor i Wnętrze! Wśród rejestrujących się użytkowników było wielu profesjonalnych projektantów, którzy zamieszczali swoje projekty.

Profesjonalna redakcja

Na potrzeby projektu Imagine PR zorganizowało pracę profesjonalnej redakcji, która zajęła się przygotowywaniem artykułów analizujących rynek aranżacji wnętrz oraz codziennie aktualizując serwis o aktualności związane z branżą.

Redakcja złożona była z dwóch profesjonalnych dziennikarek, na co dzień piszących dla czołowych polskich mediów, m.in. dla Gazety Wyborczej.

Artykuły i newsy

Bardzo mocną częścią serwisu jest sekcja z materiałami tworzonymi przez redakcję Kolor i Wnętrze. Newsroom aktualizowany jest trzy razy na dobę, dzięki czemu użytkownicy zawsze znajdą najświeższe informacje ze świata aranżacji wnętrz. Uzupełnieniem działań są artykuły, które pojawiają się w serwisie trzy razy w miesiącu.

Klucz barwny

W serwisie Kolor i Wnętrze funkcjonują narzędzia, dzięki którym użytkownik cały czas ma kontakt z kolorami, czyli produktem istotnym z punktu widzenia marki Dekoral.

Klucz barwny to zestaw barw, który dopisany jest do każdego projektu opublikowanego w serwisie. Za pomocą klucza barwnego użytkownicy serwisu określają swoje gusta kolorystyczne. Każdy w swoim profilu udostępnia informację o zestawie kolorów, które najlepiej oddają jego osobowość.

Klucz barwny użytkownika (tzw. lustro barwne) może zostać utworzone na dwa sposoby: automatycznie lub przez samego internautę.

W pierwszym przypadku klucz buduje się na podstawie aranżacji oraz metamorfoz, które odwiedza, obserwuje lub komentuje dana osoba. Na tej podstawie system określa zestaw barw, który najczęściej „podoba się” użytkownikowi.

Użytkownicy Kolor i Wnętrze mogą jednak również samodzielnie zbudować swój klucz barwny. W tym celu logują się do swojego profilu i dopisują do niego wybrane przez siebie kolory.

Jeśli któryś użytkownik opublikuje później „Metamorfozę”, która zostanie wybrana przez projektanta, specjalista przygotowuje propozycje nowej aranżacji m.in. w oparciu o gusta kolorystyczne użytkownika, które określone są w jego kluczu barwnym.

Dodatkowo, nazwy kolorów używanych na łamach Kolor i Wnętrze to jednocześnie nazwy farb marki Dekoral. A użytkownik informowany jest o najbliższych punktach w swojej okolicy, gdzie może kupić swoje ulubione kolory.

Budowanie społeczności

Dzięki konkursowi zorganizowanemu z trzema blogerkami piszącymi na temat aranżacji wnętrz, Kolor i Wnętrze promowane było w kolejnych środowiskach skupionych wokół zagadnień wnętrzarskich. Blogerki otrzymały od nas dalmierze, które mogą przeznaczyć na nagrody zorganizowane w konkursie na swoim blogu.

Blogerki zasady swoich konkursów określiły same. Jedynym warunkiem jest to, że uczestnicy zabawy muszą opublikować aranżację w serwisie Kolor i Wnętrze. Dzięki temu zabiegowi przyciągnęliśmy kolejną grupę wartościowych użytkowników do serwisu.

Uruchomiliśmy konkurs „Kubek za aranżację”, w którym użytkownicy, w zamian za opublikowanie ciekawej aranżacji wnętrza, mogli otrzymać kubek z logo serwisu.

W przypadku obu konkursów, wśród aranżacji znalazło się wiele zgłoszeń od profesjonalnych projektantów wnętrz oraz biur projektowych.

Efekty naszej pracy

W efekcie naszych działań liczba zarejestrowanych w Kolor i Wnętrze użytkowników wyniosła ponad 1000 aktywnych profili, za pomocą których internauci publikują metamorfozy i aranżacje, komentują projekty innych oraz dyskutują na tematy związane z wnętrzarstwem.

Średnia penetracja serwisu wg Google Analytics wynosi 3,6 strony, a czas spędzony w serwisie to ponad trzy i pół minuty. Dzienna liczba odwiedzin w szczytowym okresie wahała się między 1000 a 1200 realnych użytkowników.

Użytkownicy

Użytkownicy Kolor i Wnętrze to w większości kobiety (ponad 80 proc.), czyli osoby podejmujące najczęściej decyzje zakupowe dotyczące wystroju mieszkania. Dodatkowo większość użytkowniczek serwisu jest w najatrakcyjniejszym z punktu widzenia klienta przedziale wiekowym – tj. 25-44 lata. Grupa ta stanowi 54 proc. społeczności zgromadzonej wokół serwisu.

Osoby w wieku 18-24 lata stanowią 23 proc. użytkowników. Internauci w przedziale 45-54 to 4 proc. społeczności, a osoby starsze (55+) stanowią niecałe 3 proc.

Aktywna społeczność

Kolor i Wnętrze notuje bardzo dobre wyniki oglądalności oraz aktywności użytkowników.

3,60 strony / odwiedziny – jest to bardzo wysoki współczynnik, pokazujący, że:

  • treści w serwisie są atrakcyjne oraz ciekawe dla czytelników,
  • budowa serwisu spełnia wymogi standardów użyteczności, sprawiając, że użytkownicy z łatwością poruszają się po poszczególnych podstronach,
  • rozmieszczenie poszczególnych boksów efektywnie przekierowuje internautów do kolejnych sekcji Kolor i Wnętrze.

Średni czas spędzony na witrynie to ponad trzy i pół minuty. Takim wynikiem mogą pochwalić się najlepsze wortale tematyczne. Długi czas, który internauci spędzają w serwisie jest potwierdzeniem powyższych wyników – Kolor i Wnętrze prezentuje wartościowe treści, które przykuwają uwagę.

Facebook

Wokół Kolor i Wnętrze zbudowaliśmy również pokaźną społeczność na Facebooku (30.12.2010 roku liczyła ona blisko 4500 fanów). Na Facebooku, wokół tematyki aranżacji wnętrz, zgromadziliśmy największą społeczność spośród wszystkich polskich mediów wnętrzarskich.

Społeczność zgromadzona wokół Kolor i Wnętrze na Facebooku, podobnie jak w serwisie, chętnie dyskutuje i komentuje treści publikowane przez redakcję.

Webstarfestival

Serwis został doceniony przez członków Akademii Internetu, której misją jest promowanie najbardziej wartościowych dla internautów stron www.

Kolor i Wnętrze uhonorowane zostało Webstarem internauów w kategorii “SPOŁECZNOŚĆ”.

Cenione medium

W ciągu zaledwie kilku miesięcy działalności, Kolor i Wnętrze uzyskało pozycję poważnego i cenionego medium branżowego, co znajduje potwierdzenie m.in. w:

  • liczbie komentarzy pojawiających się na łamach serwisu,
  • temperaturze niektórych dyskusji –użytkownicy prowadzą często ożywioną wymianę zdań na temat aranżacji wnętrz, próbując przekonać innych do swoich racji na temat projektowania,
  • zainteresowaniu PR-owców wielu firm działających na rynku wnętrz oraz ich aranżacji. Współpracują oni z redakcją Kolor i Wnętrze, dostarczając im niezbędne do newsów i artykułów materiały,
  • zapytaniach wielu firm o możliwości obecności reklamowej na łamach Kolor i Wnętrze.

Doceniono kompetencje redakcji

Dodatkowo redakcja otrzymała wiele zaproszeń na imprezy, wystawy oraz targi wnętrzarskie. Wśród najciekawszych zaproszeń znalazły się m.in. wydarzenia takie, jak:

  • Łódź Design Festival 2010,
  • Design Attack 2010,
  • BoConcept (meble) – zaproszenie na inaugurację sezonu 2010/2011,
  • BoConcept – zaproszenie na otwarcie showroomu w Gdyni,
  • Prodesigne – zaproszenie do udziału w panelu dyskusyjnym na temat „materiałów przyszłości”,
  • Gala Konkursu Kler,
  • Zaproszenie do Galerii Narodowej w Pradze na wernisaż „Twarze polskiego designu”.

Kolor i Wnętrze proszone było, by objęło imprezy patronatem, przeprowadziło relację z wydarzenia lub by przedstawiciel redakcji pojawił się na danym wydarzeniu, wraz z dziennikarzami z innych mediów branżowych.

Współpraca z projektantami

Serwis Kolor i Wnętrze stał się również chętnie odwiedzanym miejscem przez projektantów wnętrz. Publikują oni swoje projekty oraz zrealizowane przez siebie aranżacje, dyskutują z innymi użytkownikami, włączają się w rozmowy na tematy związane z urządzaniem wnętrz. Niektórzy z nich doradzają internautom oraz odpowiadają na ich pytania.

Artykuły ekspertów

Z czasem wybrani przez redakcję Kolor i Wnętrze projektanci oraz eksperci związani z branżą aranżacji wnętrz zaczęli dla serwisu przygotowywać swoje autorskie artykuły, w których dzielą się
z czytelnikami specjalistyczną wiedzą.

Tym samym wortal zyskał ekskluzywne treści, które przyciągnęły kolejnych użytkowników.

Rezultat

Dekoral zyskał wartościowe i cenione przez odbiorców medium, za pomocą którego może docierać do wyselekcjonowanego targetu – swoich potencjalnych klientów.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail