X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

W społecznościach bardziej ufamy ekspertom niż ludziom takim, jak my

W społecznościach bardziej ufamy ekspertom niż ludziom takim, jak my

reklama


Media społecznościowe to siła rekomendacji, emocje milionów konsumentów oraz marketerzy próbujący dotrzeć i zaangażować w interakcję odbiorców swoich produktów. A sami odbiorcy, wraz z ewolucją social mediów, zmieniają również swoje podejście do materiałów publikowanych na ich łamach. Roczny raport przygotowany przez GlobalWebIndex, w którym wykorzystano dane z Trendstream oraz Lightspeed Research, opisuje zmiany w zachowaniu konsumentów obecnych w mediach społecznościowych. Analizuje, jak na świecie zwiększa się liczba osób korzystających z serwisów społecznościowych oraz jak dojrzewają same social media.

Społeczności skupiają się na dystrybucji treści

Według raportu, przede wszystkim zmieniają się same treści, którymi żyją społeczności. Użytkownicy zaczynają skupiać się na ich dystrybucji, a nie na tworzeniu nowych materiałów. Internauci decydują się na rozpowszechnianie eksperckich treści za pomocą mikroblogów, swoich sieci społecznościowych czy platform umożliwiających dzieleniem się materiałami wideo.

W efekcie na całym świecie odnotowano blisko 50% wzrost zaufania do osób, które w sieciach społecznościowych rekomendują dany produkt. W przypadku mikroblogów wzrost ten wyniósł 21%.

Bardziej ufamy ekspertom niż znajomym

Co ciekawe, jak wynika z raportu Edelmana pt. „Trust Barometr”, 2011 rok to kolejny okres spadku zaufania do rekomendacji uzyskanych od tzw. „osób jak ja”, z którymi kontaktujemy się codziennie w social mediach. W ciągu zaledwie dwóch lat, poziom zaufania spadł o 4 punkty proc. – z 47% w 2009 r. do 43% w 2011 roku. Spadek ten odbył się przy jednoczesnym wzroście zaufania do ekspertów, z którymi mamy możliwość zetknąć się za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Fot.: eMarketer.com

Jak jednak podkreśla eMarketer, trzeba wziąć pod uwagę to, że ankietowano konsumentów z wyższym wykształceniem, w przedziale wiekowym 25-64 lata. Stanowili oni około 25 proc. grupę osób z tzw. „górnej półki dochodów” w krajach, gdzie prowadzone było badanie. Tak dobrana grupa nie może być więc traktowana jako reprezentatywna dla całej populacji.

Nie zmienia to jednak faktu, że wzrost zaufania do ekspertów reprezentujących wybrane branże lub marki (i to w tak atrakcyjnej grupie docelowej) to wyraźny sygnał dla marketerów planujących społecznościowe strategie komunikacyjne. Internauci oczekują rzetelnej i sprawdzonej wiedzy, a taką są im w stanie dostarczyć odpowiedni specjaliści, budując tym samym zaufanie do marki, z którą są związani.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail