X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Polki lubią marki na Facebooku

Polki lubią marki na Facebooku80% polskich internautów zainteresowanych największymi markami na Facebooku zajmującymi się kosmetykami i modą to kobiety – wynika z badania przeprowadzonego przez Interactive Research Center i zanalizowanego przez agencję GoldenSubmarine. Co wiemy o tych Paniach?

Firma Interactive Research Center  postanowiła sprawdzić, w jak sposób zachowują się polskie użytkowniczki Facebooka zainteresowane kosmetykami  i urodą. W tym celu przez cały miesiąc grudzień (2010 r.) obserwowano aktywności fanów 31 największych brandów mających swe strony na serwisie. Wnioski agencja GoldenSubmarine zobrazowała w postaci infografiki, którą prezentujemy poniżej.

Projekt: GoldenSubmarine, źródło: 360interactive.pl, dane: Interactive Research Center

Okazało się, że 80% osób lubiących strony tych firm to kobiety. Ich dyskusje głównie zogniskowane są wokół tematyk kosmetyków (ponad 80% rozmów)  toczą się głównie między 10:00 a 16:00. Najbardziej aktywny dzień pod tym względem to wtorek.

Kobiety te może podzielić na 5 grup wyróżniających się deklarowanymi zainteresowaniami. Pierwsza z nich to aktywistki dbające o zwierzęta i interesujące się sportem. W przeciwieństwie do drugiej grupy (konsumentki) konsumpcja to dla nich jest sprawą drugorzędną. Konsumentki natomiast na pierwszym miejscu stawiają luksus.

Trzeci zespół to użytkowniczki aktywnie korzystające z mediów społecznościowych – młode studentki, uczennice lub osoby stale doszkalające się. Czwarta grupa to niezależne kobiety z wyższym wykształceniem, dla których odpowiednia marka jest symbolem określonego stylu życia. Ostatni z wyróżnionych  kręgów to wielbicielki mediów i popkultury.

Strony, które lubią internautki przyporządkowane do poszczególnych grup, zwykle korespondują z ich zainteresowaniami. Jakie to są marki? Sprawdźcie na infografice! Znajdziecie na niej również informacje, jak ich aktywność przekładała się na kształt poszczególnych stron – przyrost fanów czy liczbę postów i komentarzy.

Po raz kolejny możemy przekonać się o tym, że dobra strategia działań w social media opierać powinna się przede wszystkim na dokładnym poznaniu odbiorców i ich zachowania. Dlatego radzimy dokładnie zapoznać się z danymi badania, a firmom przede wszystkim – z ich konsumentami.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail