reklama
Poprzednie zestawienie przygotowane przez SocialTimes obejmowało stan na sierpień zeszłego roku. Od tego czasu część mediów ugruntowało swoją pozycję (Skype, Facebook), część zanotowało spory progres (Twitter, LinkedIn), a niegdysiejszy gigant (MySpace) uległ jeszcze większej marginalizacji.
Jak wynika ze statystyk, obecnie na całym świecie używanych jest 5,3 mld mobilnych urządzeń (wzrost o ok. 700 milionów), z czego prawie 22% to smartfony. Zaskoczeniem może być fakt, że liderem na rynku smartfonów nie jest Apple, ale Nokia.
Największą liczbę zarejestrowanych użytkowników mają Skype (663 mln), Facebook (629 mln) oraz chiński Qzone (480 mln). Dane potwierdzają również głęboką zapaść MySpace. Portal cieszący się w latach 2006-2008 sławą najczęściej odwiedzanej strony w Stanach Zjednoczonych, w ciągu kilku miesięcy zanotował spadek liczby zarejestrowanych kont o 50%! Obecnie liczy sobie „jedynie” 63 miliony użytkowników.
W rywalizacji serwisów emailowych stawce przewodzi HotMail (364 miliony kont), przed Yahoo! Mail (273 mln) i Gmailem (193 mln). Ten ostatni zanotował jednak największy wzrost w stosunku do poprzedniego zestawienia (o 20 mln kont).
Najszybszy rozwój notują z kolei Twitter i LinkedIn. Liczba użytkowników tego pierwszego wzrosła ze 114 do 200 milionów (75% wzrost), natomiast LinkedIn wzbogacił się o 40 mln kont, osiągając wynik 100 mln użytkowników (66%).
Ciekawi jesteśmy jaki wpływ na dalszy rozwój rynku mediów społecznościowych będą miały transakcje giełdowe związane z poszczególnymi firmami, jak choćby kupno Skype’a przez Microsoft.