X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Marketing w mediach społecznościowych – czy to się opłaca?

Marketing w mediach społecznościowych – czy to się opłaca?

Jak obliczyli eksperci Focusa, bazując na danych z rynku amerykańskiego, przeciętny koszt kampanii w social mediach oscyluje wokół 210 tys. dolarów! Obejmuje on m.in. wynagrodzenie dla menedżera, informatyków odpowiedzialnych za tworzenie aplikacji czy koszta działań prowadzonych na zewnątrz firmy, choćby za pośrednictwem agencji reklamowych.

Jeśli ktoś wierzył w mit kampanii reklamowej w mediach społecznościowych jako taniej formy promocji, powinien chyba zrewidować poglądy. Niski koszt jako główny atut prowadzenia działań w social mediach wskazuje zresztą nieco ponad połowa kierujących działami marketingu. Z ich punktu widzenia największą zaletą jest zaangażowanie klientów (twierdzi tak 85% respondentów), bezpośrednia komunikacja z nimi (65%), a także szybkość odzewu, czyli tzw. sprzężenia zwrotnego (60%).

Z analiz sporządzonych dla Focus.com przez firmę Syncapse wynika, że pomimo wysokich kosztów, dobrze prowadzone kampanie w social mediach przynoszą wymierne korzyści. Posiłkując się danymi z Facebooka, eskperci doszli do wniosku, że facebookowy „fan” takich marek jak McDonald’s, Starbucks, Nike czy Motorola wydaje na ich produkty 2-krotnie więcej niż „nie-fan”, a przeciętny fan Play Station nawet 3-krotnie więcej.

Również Twitter ma w sobie na tyle duży potencjał, by przynosić firmie zyski. Zwrot z inwestycji poczynionych na działania marketingowe za pośrednictwem tego portalu oscyluje wokół 43%. Przykład kampanii Dell Outlet pokazuje, że zyski mogą być niebagatelne. Firma zarobiła 3 mln dolarów dzięki klientom, którzy na jej stronę trafili poprzez Twittera.

Spektakularnym przykładem dobrej strategii marketingowej w social mediach jest Old Spice z kampanią „The Man Your Man Could Smell Like”. Reklamówka firmy zanotowała na YouTube ponad 32 mln odtworzeń, a liczba fanów na Twitterze i Facebooku wzrosła, odpowiednio, o 2700% i 800%!

Poniżej infografika dotycząca bilansu zysków i strat socialmediowych kampanii.

Fot.: Focus.com

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail