X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Toyota będzie mieć własny serwis społecznościowy

Toyota będzie mieć własny serwis społecznościowy

reklama


Jak donosi agencja Reuters, nowy, prywatny portal społecznościowy „Toyota Friend” ma być wzorowany na Twitterze i Facebooku. Umożliwiać ma prywatną  i publiczną (widoczną dla innych użytkowników) komunikację na linii właściciel-auto.

Co ciekawe, to jednak nie ludzie będą mieć na tej stronie swoje profile, ale właśnie samochody. Póki co jeszcze dokładnie nie wiadomo, jakie informacje będą udostępniane i jakie działania możliwe będą do wykonania na serwisie. Z pewnością auto będzie mogło „wysłać” esemesa do swojego właściciela z przypomnieniem np. o podładowaniu akumulatora. Co jeszcze? Przekonamy się wkrótce.

–  Usługi społecznościowe zmieniają ludzkie interakcje i sposoby komunikacji. Samochód musi ulec zmianie w tej transformacji – przekonywał na konferencji dotyczącej prezentacji projektu Akio Toyoda, prezes koncernu Toyota.

Po co Toyocie serwis społecznościowy? Producent musi w nadrobić starty i odbudować pozycję na rynku po ostatnich wydarzeniach  w Japonii. Taki krok to dobry sposób na to, by w dobry i ciekawy sposób zaistnieć w świadomości odbiorców. Zwłaszcza, że żaden z konkurentów Toyoty nie wykorzystywał jeszcze social mediów w taki sposób. Ponadto marka liczy na to, że własny serwis społecznościowy pozwoli jej pozyskać wiele cennych informacji o swoich samochodach i ich właścicielach.

Toyota inwestuje w to przedsięwzięcie 5,5 miliona USD, Microsoft 4,1 mln, a Salesforce.com 2,8 mln. Usługa początkowo ma ruszyć tylko w Japonii (2012 rok), później ma być dostępna ma być całym świecie.

Źrodło: Reuters

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail