X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

300 milionów internautów nie może się mylić

300 milionów internautów nie może się mylić

reklama


Statystyki udostępniania linków przez 300 milionów użytkowników przycisku ShareThis wskazują, że 38% internetowego ruchu z kliknięć pochodzi z Facebooka. Na drugim miejscu uplasowały się maile, które generują 17% ruchu z udostępniania linków. Dopiero trzeci jest Twitter ze skromnym w porównaniu z Facebookiem i mailami udziałem – tylko 11% (a nie, jak błędnie powtarzano za serwisem TechCrunch, 17%).

fot.: sharethis.com

Rzeczywisty udział Facebooka w udostępnianiu linków jest dużo większy, gdy uwzględni się wszystkie linki, również te, w które nigdy nie kliknięto. W takim ujęciu na Facebooku pojawia się aż 56% wszystkich udostępnianych linków, co oznacza duży wzrost w porównaniu z sierpniem zeszłego roku (45%). Z kolei poprzez maile dzielone jest tylko 15% linków (spadek o ponad połowę), a przez Twittera 8% (spadek o jedną trzecią). Bez względu jednak na sposób opracowywania danych, Facebook zajmuje za każdym razem pierwszą pozycję. Sytuacja zmienia się, gdy przyjrzeć się dokładniej liczbie kliknięć przypadającej na jeden udostępniony link:

fot.: sharethis.com

Co udostępniamy?

Aż 80% internautów dzieli się linkami tylko z jednej kategorii tematycznej. Podobnie zachowują się odbiorcy udostępnianych treści i aż 70% z nich wchodzi w linki również tylko z jednej kategorii. Specjalizacja nie omija zresztą całych serwisów: na Facebooku internauci najczęściej dzielą się rozrywką, a na Twitterze łatwiej znaleźć linki związane np. z biznesem.

fot.: sharethis.com

Dodatkowo im odbiorca jest bliżej pierwotnego nadawcy linku, tym większa jest szansa na upragniony klik. Po prostu internauci chętniej wchodzą w treści udostępniane przez znajomych, więc im dalej od pierwotnego źródła, tym klikalność w odnośniki spada. Autorzy raportu przy okazji posegregowali najczęściej udostępniane tematy w sześć grup, ponieważ pewne typy udostępnianych treści zwiększają prawdopodobieństwo dzielenia się przez użytkownika również innymi z tej samej grupy:

fot.: sharethis.com

Badanie przeprowadziły wspólnie ShareThis, Starcom MediaVest Group i Rubinson Partners. Prezentacja wyników badań dostępna jest na Slideshare.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail