X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook rośnie, maleje lub utrzymuje się na stałym poziomie

Facebook rośnie, maleje lub utrzymuje się na stałym poziomie

Niedawno opisywaliśmy przeprowadzone przez Inside Facebook badanie, którego wynikiem były szczegółowe dane o masowym opuszczaniu Facebooka przez użytkowników z USA. Jak się okazało, reakcja na opublikowane przez Inside Facebook rewelacje była szybka – portal wydał specjalne oświadczenie, w którym zasugerował, że pomiar został oparty na błędnych przesłankach:

From time to time, we see stories about Facebook losing users in some regions. Some of these reports use data extracted from our advertising tool, which provides broad estimates on the reach of Facebook ads and isn’t designed to be a source for tracking the overall growth of Facebook.

Że pomiar wykonany przez Inside Facebook rzeczywiście był błędny, mogą świadczyć inne badania dotyczące tego samego okresu. Serwis comScore.com poinformowałe BBC, że w maju liczba użytkowników Facebooka wzrosła o 21% w samych Stanach Zjednoczonych, a w ciągu zeszłego roku dzienny czas spędzony na portalu przez pojedynczego użytkownika wydłużył się o 4 minuty. Również na dobrą passę Facebooka wskazywały wypowiedzi Neila Bestona, rzecznika firmy badawczej Nielsen. Jednocześnie zarówno badacze z comScore, jak i Beston zgadzają się, że serwis nie będzie rosnąć bez końca (dokładniej o ciekawych prognozach comScore dotyczących Facebooka pisaliśmy wczoraj).

Sporym problemem jest to, że Facebook nie podaje do wiadomości ogólnej własnych statystyk, przez co nie rozwiewa powstałych wątpliwości.  Szczególnie, że już opublikowano kolejne badanie dotyczące portalu, tym razem opracowane przez YouGov BrandIndex. W badaniu mierzono poziom „szumu” wokół serwisu i wnioski okazały się mało optymistyczne. W Stanach Zjednoczonych mężczyźni rozmawiają o Facebooku mniej niż sześć miesięcy temu i to samo dotyczy wszystkich dorosłych osób pomiędzy 18 a 49 rokiem życia. Więc może jednak zainteresowanie portalem maleje? Facebook dotychczas nie wydał oświadczenia w tej sprawie.

Ile szumu wokół Facebooka?

Wyniki pomiaru YouGov BrandIndex warto przestudiować dokładniej, póki nikt ich nie zdementował.

Wyniki uwzględniające wiek / fot.: brandindex.com

Wyniki uwzględniające płeć / fot.: brandindex.com

  • James Conal

    3 months ago I was 205 lbs and feeling miserable, now 3 months later, using this program(tinyurl-CoM/pz9unne) that a friend told me about, I’m at 158 lbs, feeling more alive then ever and…. I’m still dropping weight.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail