X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Ile odsłon wart jest fan?

Ile odsłon wart jest fan?

Facebook jest drugą najczęściej odwiedzaną przez Brytyjczyków stroną internetową (po Google) i jednocześnie drugim największym źródłem ruchu do innych stron internetowych, przy czym aż 1 na każde 6 odsłon stron w wykonaniu internautów w Wielkiej Brytanii to odsłona Facebooka. Nic dziwnego, skoro w maju portal przyciągnął w tym kraju rekordową liczbę 26,8 milionów odwiedzających, pokonując 26,2 milionów odwiedzających strony Microsoftu.

fot.: weblogs.hitwise.com

W tej sytuacji choć odrobinę konkretniejsze określenie korzyści, które można uzyskać dzięki fan page’om, jest na wagę złota.

Konkrety się pojawiły

Z analizy przeprowadzonej przez Hitwise wynika, że najlepsze firmy mogą się spodziewać na swoich stronach średnio 62 tysięcy wizyt z Facebooka miesięcznie, nawet jeśli nie mają na tym portalu fanów. Jednak jeszcze lepiej kształtuje się sytuacja, gdy marka posiada fan page: każdy nowy fan daje dodatkowe 20 wizyt na stronie firmowej.

Skąd to wyliczenie? Pod uwagę wzięto 100 najlepszych firm z rankingu Hitwise (kategoria „zakupy i ogłoszenia”) i porównano liczbę odwiedzin stron poszczególnych firm z liczbą ich facebookowych fanów. Dodatkowo oceniano również skłonność ludzi do poszukiwania marek już po wizycie na Facebooku. Jak stwierdza Robin Goad z Hitwise UK, najlepiej wykorzystują potencjał portalu firmy odzieżowe: odnotowują o wiele większy odsetek wyszukiwania swoich marek po wizycie na Facebooku, niż w normalnych wyszukiwaniach przez Google, Yahoo czy Bing.

fot.: weblogs.hitwise.com

Powyższa tabela jest zestawieniem najlepszych brytyjskich sprzedawców, wyszukiwanych w internecie po wizycie na Facebooku. Wnioski przedstawione przez Hitwise dają do myślenia: jest o 54% bardziej prawdopodobne, że konsumenci będą poszukiwać marki „Topshop” po wizycie na jej fanpage’u niż normalnym trybem.

Co z tego wynika?

Badanie wykonano (i opisano) głównie w celu zareklamowania proponowanych przez hitwise.com nowych usług dla firm, wobec tego trudno rozstrzygnąć, czy obrana metoda analizy jest słuszna i prawdziwa. Na pewno powyższe dane stanowią niezły argument dla firm, które przedkładają liczbę fanów nad ich zaangażowanie. Ale w opisie przeprowadzanego badania nie przedstawiono rozkładu wyników z uwzględnieniem aktywności fanów, więc warto pamiętać o specyfice wyświetlania aktualności na Facebooku – ogromna rzesza użytkowników, która polubiła stronę marki, ale nie weszła z nią w interakcję, po paru tygodniach już jej zwyczajnie nie widzi. Zatem statystyki Hitwise pokazują, jak ogromny potencjał tkwi w zaangażowanych fanach, skoro ich aktywność jest w stanie tak podbić średnią odsłon na jednego fana.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail