X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Google+ na celowniku spamerów

Google+ na celowniku spamerów

Spodziewamy się wzrostu liczby niechcianych wiadomości e-mail wykorzystujących nowy portal społecznościowy Google’a. Najprawdopodobniej będą zawierały zarówno odsyłacze phishingowe, jak i szkodliwy kod – mówi Maria Namiestnikowa, starszy analityk spamu z Kaspersky Lab.

Walka przeciw spamerom trwa – Microsoft, współpracując z amerykańskimi organami ścigania, zablokował botnet Rustock. Na tym nie koniec – na swoim blogu firma poinformowała, że zamierza wnieść sprawę przeciwko obywatelom rosyjskim podejrzanym o stworzenie Rustocka.

Walkę ze spamem prowadzi również Japonia, zmagająca się z dystrybucją i przechowywaniem szkodliwych programów oraz rozprzestrzenianiem spamu pornograficznego. Na drugim miejscu ponownie uplasowała się Brazylia (wzrost o 4,4% w porównaniu z majem), a największe zmiany w rankingu to spadek Korei Południowej z drugiej lokaty na czwartą oraz Rosji – z piątego miejsca na siódme. Ilość spamu pochodzącego z Polski spadła po raz kolejny (z 2,3% do 1,8%), w wyniku czego spadliśmy z dwunastej lokaty na czternastą.

Kaspersky Lab: źródła spamu w 2011 roku

Ze statystyk wynika, że niemal jedna trzecia anglojęzycznego spamu wysłana została z zamiarem wyłudzenia pieniędzy lub zawierała odsyłacz do szkodliwego kodu. Popularnością cieszyły się również fałszywe oferty szybkich zarobków i podejrzanych pożyczek.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail