reklama
Dane przedstawione w raporcie “Global Facebook Marketing” sporządzonym przez agencję TBG Digital zestawiają ze sobą 2 pierwsze kwartały 2011 roku. Badaniu poddano 167 firm działających w 21 krajach. Raport wskazuje, że Facebook zanotował 104% wzrost w liczbie prowadzonych przez firmy kampanii reklamowych!
Najszybciej rozwijają się przedsiębiorstwa z branży handlu detalicznego. Wyświetlane przez nich reklamy osiągnęły tzw. współczynnik klikalności (Click Through Rate) na poziomie ok. 36%. Za nimi podążają banki, głównie dzięki kampaniom promującym karty kredytowe.
Rozwój pociąga za sobą również wzrost kosztów kampanii. Średnia cena CPM (Cost Per Mile – tysiąc odsłon reklamy) w ciągu minionych 12 miesięcy urosła o 45%, a cena CPC (Cost Per Click – jedno kliknięcie w reklamę) – o 74%. W tym wypadku dane odnoszą się jednak tylko do 4-ech rynków: amerykańskiego, brytyjskiego, francuskiego i niemieckiego.
Dobrym, z punktu widzenia marketerów, krokiem okazało się być wprowadzenie przez Facebooka Sponsored Stories, czyli zdarzeń sponsorowanych. Nie dość, że poprawiły efektywność kampanii, to jeszcze obniżyły CPA (Cost Per Acquisition – koszt za określoną, zdefiniowaną akcję) o 32%.
Trzeba jednak pamiętać, że wkrótce konta firmowe zostaną również wprowadzone na Google+, co może spowolnić tempo rozwoju Facebooka na tym obszarze. Oczywiście, sporo będzie zależeć od tego, czy rosnący w siłę rywal nadal będzie pozyskiwał nowych użytkowników w takim tempie jak dotychczas, w końcu to oni są wabikiem dla marek na portalach społecznościowych.
Pełen raport TBG Digital do ściągnięcia pod tym adresem.