reklama
System Napoleon, należący do CheeseCat, przeanalizował 800 największych polskich stron na Facebooku. Po przyjrzeniu się 500 tysiącom postów, 7,5 mln lajków i 2,5 mln komentarzy okazało się, że najchętniej “lubimy” treści publikowane na Facebooku około godziny 10 rano.
Wpływ na ten stan rzeczy ma zapewne fakt, że rano mamy po prostu mniej czasu – pod wpisami pojawia się więc więcej lajków niż komentarzy. Aktywność użytkowników maleje po powrocie ze szkoły/pracy do domu. Więcej czasu posiadacze Facebooka mają wieczorem – koło godziny 20 pojawia się najwięcej wpisów. Wtedy to liczba komentarzy, w porównaniu do godzin rannych, wzrasta niemal dwukrotnie. Wpływ godzin pracy na aktywność Facebookowiczów jest więc widoczny.
Badanie przeprowadzono w okresie od stycznie do czerwca 2011 roku.