reklama
Autorzy badania Twarze Facebooka: prywatność w erze poszerzonej rzeczywistości – Alessandro Acquisti, Ralph Gross i Fred Stutzman – użyli powszechnie dostępnych danych (zdjęć uczniów z profili Facebooka) oraz technologii rozpoznawania twarzy, by zobaczyć, jak te osoby wyglądają w kamerze internetowej. A oto wyniki ich badania:
Skorzystanie z bazy danych 25 tysięcy zdjęć z profili Facebooka pozwoliło na poprawne zidentyfikowanie 31% studentów, po mniej niż trzech szybkich porównaniach – tak więc system mógł przyporządkować poszczególne twarze do profili ich właścicieli w Facebooku. Inne analizy wspomnianych uczonych przyniosły kolejny zaskakujący rezultat: porównali 277,978 zdjęć z Facebooka z ponad 6 tysiącami kont z serwisów randkowych – badaczom udało się zidentyfikować około 10% użytkowników witryn.
Więcej na temat badania można przeczytać tutaj.