X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czat Facebooka znowu zmodyfikowany

Czat Facebooka znowu zmodyfikowany

reklama


Zapewne wszyscy zdążyli już zauważyć zmiany, jakie pojawiły się w oknie czatu na Facebooku. Prawdopodobnie każdy z nas również miał przyjemność przynajmniej raz przeczytać, jak któryś z jego znajomych narzeka na nowy czat w swoim statusie. Tego typu skargi biły rekordy w kliknięciach “lubię to”. Powstały nawet liczne strony o tytułach typu “Nienawidzę nowego czatu”, które szybko zyskały dziesiątki tysięcy fanów.

Nowy czat – znowu?

Tymczasem na użytkowników czekają kolejne “usprawnienia”. Czy i tym razem spotkają się z niezadowoleniem, czy może ułatwią nieco korzystanie z czatu? Na portalu Mashable.com czytamy dokładny opis nowinek jakimi uraczył nas Facebook. Nie są to jak do tej pory modyfikacje czysto wizualne: czat został także przeorganizowany. Po kliknięciu w jego symbol wyświetla nam się lista dostępnych znajomych, ale tym razem kolejność nie jest, jak dawniej, alfabetyczna.

Pierwsza część listy to ci użytkownicy, z którymi nasze “wirtualne” relacje są najczęstsze. Lista wyodrębniona jest w oparciu o analizę postów na naszej tablicy, naszych postów na tablicy znajomych, komentarzy i kliknięć “lubię to”. Pod “główną listą” widnieje zaś nagłówek “Więcej znajomych”. Natomiast nasi znajomi w obrębie każdej z list uszeregowani są alfabetycznie. Co więcej, okienko czatu rozwija się niemalże do samej góry strony – poprzednio użytkownicy narzekali przede wszystkim na znaczne jego zmniejszenie i nieczytelność.

To nie koniec zmian?

Oprócz nowego czatu od niedawna możemy cieszyć się także nowym sposobem otrzymywania powiadomień. W miejsce każdorazowych powiadomień “w czasie rzeczywistym”, po każdym poście, komentarzu i wiadomości otrzymujemy od Facebooka wiadomość w formie newslettera, wraz z linkiem do strony z zebranymi w jednym miejscu wszystkimi powiadomieniami. Użytkownicy dostają nawet osobną wiadomość z informacją o aktualizacji sposobu powiadomień.

fot. facebook.com

Po kliknięciu przycisku “zobacz wszystkie powiadomienia” w karcie otworzy się strona, na której będziemy mogli przejrzeć wszystkie powiadomienia.

Jak widzimy, Facebook staje na głowie żeby zatrzymać swoich użytkowników, którzy z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się dynamicznemu rozwojowi portalu Google+. Jak do tej pory użytkownicy tego drugiego są w mniejszości, jednak wciąż ich przybywa. Modyfikacje i usprawnienia funkcjonalności Facebooka są na to najwymowniejszym dowodem.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail