X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Old Spice ciągle na fali

Old Spice ciągle na fali

Jak informowaliśmy niedawno, dobiegł końca internetowy pojedynek pomiędzy starym Old Spice Guy’em, Isaiahem Mustafą a pretendentem do tego tytułu, włoskim aktorem Fabio Lanzonim. Zwycięzcą okazał się być ten pierwszy, co nie dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że ubiegłoroczna, rozpoczęta w lutym kampania „Mężczyzna, który pachnie tak, jak mógłby pachnieć Twój mężczyzna”, której był centralną postacią, odniosła oszałamiający sukces. Dla krótkiego przypomnienia:

  • 34 mln – tyle razy do dzisiaj odtworzono reklamówkę zatytułowaną „The Man Your Man Could Smell Like”, będącą początkiem kampanii
  • 183 – tyle reklamówek zamieścił Old Spice na YouTube w ciągu 3-ech dni lipca 2010r. w ramach kontynuacji kampanii
  • 35,7 mln – tyle wyświetleń zanotowały w ciągu ledwie 5 dni
  • 2,5 mln – liczba wyświetleń jaką zanotowała w ciągu tygodnia ostatnia z lipcowych reklamówek, zatytułowana „Everyone” (w chwili obecnej już ponad 6,5 mln); dodajmy do tego 5 800 komentarzy pod filmikiem
  • 2700% – o tyle wzrosła liczba „śledzących” profil Old Spice’a na Twitterze
  • 800% – o tyle wzrosła liczba fanów na Facebooku
  • 300% – o tyle wzrósł ruch na oficjalnej stronie internetowej marki.

Isaiah pojawił się ponownie na ekranach z produktami Old Spice na początku tego roku. Jednakże w pewnym momencie na reklamówkach marki zaczął pojawiać się konkurent, Fabio. Kampania „Mano a Mano in el Baño”, zbudowana wokół zakończonej pojedynkiem rywalizacji 2-óch panów o miano Old Spice Guy’a to kolejny sukces marki. Wprawdzie liczby nie robią już tak oszałamiającego wrażenia, ale to z całą pewnością efekt wielkiego sukcesu poprzedniej kampanii, a i tak nie ma mowy o jakimkolwiek niepowodzeniu. Wystarczy rzucić okiem na te liczby:

  • 169 – tyle reklamówek z Mustafą i Fabio zamieszczono na kanale Old Spice’a na YouTube
  • 22 mln – tyle wyświetleń zanotowały w ciągu tygodnia
  • 3 mln – tyle razy w ciągu tygodnia wyświetlono reklamę, w której Fabio rzuca wyzwanie Mustafie – był to 7. najlepszy wynik w okresie 25-31 lipca
  • 1,2 mln – tyle razy odtworzono filmik, w którym Mustafa przyjmuje wyzwanie
  • 1. – na takiej pozycji w lipcowym rankingu kanałów z największą liczbą wyświetleń na YouTube znalazł się kanał Old Spice’a; kanał „newoldspiceguyfabio” zajął miejsce 4
  • 500 000 – tyle głosów, like’ów i dislike’ów wygenerowały na YouTube zamieszczone filmiki

A oto reklamówka z pojedynkiem obydwu panów:

Nie da się ukryć, że ostatnich kilkanaście miesięcy to pasmo sukcesów marketingowych Old Spice’a i najwyraźniej z niecierpliwością należy oczekiwać na kolejne kampanie tej marki. Dodajmy, że za realizację omawianych kampanii odpowiedzialna jest agencja Wieden + Kennedy.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail