X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Przykładamy coraz większą wagę do ustawień prywatności

Przykładamy coraz większą wagę do ustawień prywatności

reklama


Webroot, firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania antywirusowego i antyszpiegowskiego, opublikowała już trzeci raport dotyczący prywatności w Internecie i tego, jak do niej podchodzą użytkownicy sieci. Badanie przeprowadzono wśród internautów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii, którzy w ciągu dnia spędzają w Internecie co najmniej godzinę.

Okazuje się, że stale rośnie liczba internautów, którzy zetknęli się już z oprogramowaniem szpiegowskim na portalach społecznościowych. W USA ten odsetek na przestrzeni dwóch lat wzrósł o 10% (z 8% w 2009 do 18% w 2011r.), a w Wielkiej Brytanii o 9% (6% w 2009, 15% w 2011r.).

Więcej zagrożeń to większa ostrożność

Naturalną reakcją jest oczywiście przykładanie większej wagi do ustawień prywatności na serwisach społecznościowych. Świadomość tego jak ważna jest dbałość o prywatność w sieci rośnie więc wraz z większą liczbą zagrożeń. Jeszcze w 2009r. 37% użytkowników portali społecznościowych w USA nigdy nie przejrzało ani nie zmieniło ustawień prywatności na swoich kontach. W chwili obecnej ten odsetek wynosi już tylko 8%. Podobny spadek tego odsetka wśród internautów odnotowano wśród Brytyjczyków (z 31% w 2009 do 9% w 2011r.). Użytkownicy social mediów przykładają wagę do tego, czego można się o nich dowiedzieć po wyszukaniu ich danych osobowych w serwisie, jak również tego, kto może ich znaleźć w wyszukiwarkach na portalach społecznościowych. Rośnie liczba tych, którzy nie chcą by ich profil pojawiał się przy publicznym wyszukiwaniu.

Uzależnienie bardzo powszechne

Kwestia prywatności jest o tyle istotna, że zjawisko uzależnienia od mediów społecznościowych jest coraz powszechniejsze. Przyznaje się do niego 54% respondentów. Głównie są to najpewniej ci, którzy odwiedzają swoje ulubione serwisy kilka razy dziennie, bądź też przesiadują na nich kilka godzin (46% ankietowanych).

Największy odsetek przyznających się do uzależnienia jest oczywiście w przedziale wiekowym 18-34 (75%). Ponad połowa ze wszystkich badanych przedstawicieli tej grupy loguje się na serwisach również za pomocą smartfonów. Jednocześnie, mają oni większą świadomość zagrożeń jakie niesie ze sobą używanie mediów społecznościowych, toteż ponad połowa posiadających smartfony ma zainstalowane oprogramowanie antyszpiegowskie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail