X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

10 największych błędów jakie popełnia admin fan page

10 największych błędów jakie popełnia admin fan page

Wczoraj pisaliśmy o najskuteczniejszych, zdaniem twórców aplikacji Post Planner, praktykach które należałoby wykorzystywać przy zamieszczaniu nowych statusów na Facebooku, czym zainteresowani powinni być zwłaszcza admini fan page. Tym razem z kolei, posiłkując się wskazówkami SocialBakers, przytaczamy najpoważniejsze błędy jakich można się dopuścić przy prowadzeniu facebookowego fan page.

1. Zbyt częste zamieszczanie postów=spam
Większość marek powinna zamieszczać od 1 do 2-óch postów dziennie, wyjątkiem mogą tutaj być firmy z rynku mediów (5-10). Ważny jest też odpowiednio odstęp czasowy między kolejnymi postami.

2. Brak zaangażowania
Biorąc pod uwagę, że zamieszczamy coś po to, by użytkownicy Facebooka dodawali pod danym statusem/zdjęciem komentarze, ważnym jest, by angażować się w dyskusję, a już zwłaszcza w sytuacji, gdy fani zadają pytania. Tylko w ten sposób nasza baza fanów będzie lojalna.

3. Kłótnie z fanami
Nawet jeśli widzimy, że któryś z komentujących jest poddenerwowany z jakiegoś powodu, lepiej nie podgrzewać atmosfery poprzez prowadzenie z nim kłótni. Znacznie lepszym pomysłem jest próba nawiązania rzeczowego dialogu.

4. Cenzura
Może się zdarzyć, że dany użytkownik mocno nas skrytykuje i wywoła szczerą chęć usunięcia jego wpisu. Jako, że cenzura w Internecie nie kojarzy się dobrze, pod żadnym pozorem nie należy usuwać tego komentarza.

5. Naruszanie regulaminu Facebooka przy konkursach
Zwłaszcza dotyczy to ochrony danych osobowych, więc przed przeprowadzeniem konkursu lepiej zapoznać się z regulaminem i wiedzieć, w jaki sposób przeprowadzać konkursy tak, by nie naruszać regulaminu.

6. Powtarzalność
Ważne, by treści zamieszczane przez nas na fan page były odpowiednio zróżnicowane, czasem niech to będzie zdjęcie, czasem film wideo a czasem po prostu kilka słów w statusie. Nawet jeśli ukierunkowani jesteśmy, np. na fotografie, lepiej od czasu do czasu odejść od przyzwyczajenia.

7. Brak aplikacji/tabów
Narzędzia, które Facebook zapewnia prowadzącym fan page są właśnie po to, żeby z nich korzystać!

8. Brak szybkiej reakcji na feedback
Głównie chodzi o wszelakie pytania, wątpliwości, które należy wyjaśniać tak szybko jak to możliwe. Reagujesz, odpowiadasz na pytania? To dobrze, ale dbaj o to, by robić to szybko!

9. Fan page jako odsyłacz do strony internetowej
Nie traktuj facebookowego fan page li tylko jako „odsyłacza” do Twojej strony internetowej. To właśnie Facebook oferuje wielkie możliwości pod kątem interakcji z fanami, większe niż tradycyjne strony, dlatego firmowe konta należy wykorzystywać do budowania stałej i lojalnej bazy fanów/klientów.

10. Brak strony powitalnej
Landing tab, strona powitalna, zakładka startowa – jakkolwiek byśmy jej nie nazwali, ważne by zadbać o to, żeby nasz fan page ją posiadał. Atrakcyjna grafika, informacja o konkursach – to wszystko przykuwa uwagę i sprawia, że użytkownik Facebooka będzie bardziej skłonny do polubienia naszej strony i przeglądnięcia jej zasobów. Zdaniem SocialBakers, fan page, które mają stronę powitalną generują nowych fanów w tempie o 40% szybszym niż te strony, w których landing tabu brak.

Tak jak przy wczorajszych radach stwierdziliśmy, że nie należy ich postrzegać jako magicznej formuły przy prowadzeniu fan page, ale raczej jako wskazówki, które można wciąz pod uwagę, tak tym razem nie mamy wątpliwości, że wymienionych wyżej błędów lepiej nie popełniać. Nie oznacza to oczywiście, że nie da się zbudować dobrego fan page bez landing tabu. Podobnie ze zróżnicowaniem treści – niektóre fan page wręcz wymagają tego, by zamieszczać treści określonego rodzaju. Pamiętajmy jednak, że tak jak nasza kreatywność może zdziałać cuda bez stosowania dobrych rad, tak jeden poważny błąd może zniszczyć cały wysiłek, więc warto mieć mocno na uwadze powyższych 10 punktów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail