X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Cztery strategie, które pomogą zarządzać kryzysem w social mediach

Cztery strategie, które pomogą zarządzać kryzysem w social mediach

Portal AllFacebook wspomina o czterech strategiach, które pomogą firmom poruszać się w przestrzeni social mediów podczas sytuacji kryzysowej. Oto one:

Planowanie

Biorąc pod uwagę szybkość kryzysu w social mediach ważne jest, by mieć opracowane wcześniej plany działania – każdy z nich powinien dotyczyć innej, potencjalnej sytuacji kryzysowej. Należy przewidywać możliwe problemy i tworzyć ogólne scenariusze, ramy postępowania na wypadek, gdyby trudności zaistniały. Dobrze jest również ustalić, które osoby będą odpowiedzialne za poszczególne etapy działania w razie kryzysu – np. kto będzie komunikował się z fanami; ważne jest również informowanie pracowników o takich planach.

Reagować w porę

Media społecznościowe dają możliwość natychmiastowej reakcji. Ignorowanie zdarzeń i komentarzy z pewnością nie pomoże. Najlepiej od razu uświadomić sobie problem i zapoznać się z planem social media. Problemy najlepiej rozwiązywać w chwili, w której się pojawiają.

Szczerość i transparentność

W komunikowaniu się ze zdenerwowanymi fanami szczerość jest podstawą. Nieszczere odpowiedzi mogą jedynie zaszkodzić. Jeśli nie wiemy, co odpowiedzieć, najlepszym wyjściem będzie danie fanom do zrozumienia, że ich komentarze są dla nas ważne i bierzemy je pod uwagę podczas postępowania kryzysowego. Lekceważenie fanów jest najgorszym posunięciem, jakie może zrobić firma, która zwykle w wyniku takiego działania bezpowrotnie traci fanów. Ponadto ignorowanie komentarzy internautów czy kasowanie ich zamiast przybliżać, oddala od zażegnania kryzysu.

Konsekwentne działanie

W odróżnieniu od tradycyjnego zarządzania kryzysowego, które zwykle wymaga wielu procedur, w social mediach treści należy tworzyć natychmiast. Należy być więc przygotowanym na każdą możliwość – pozwoli to nie dać się przestraszyć i zachować zimną krew w przypadku nieoczekiwanych problemów.

Uspokojenie fanów i wytłumaczenie im sytuacji może zająć trochę czasu, dlatego ważne jest konsekwentne działanie. Nie zaszkodzi również indywidualne odpowiadanie fanom na ich posty. Gdy kryzys zostanie już opanowany, dobrze jest przyjrzeć się z dystansu swoim działaniom i poddać je ocenie – wbrew pozorom sytuacja kryzysowa może być dla firmy cennym doświadczeniem, które pomoże poznać jej słabe i mocne strony, zapoznać się z mechanizmami działania social mediów oraz wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail