X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook testuje system rekomendacji stron

Facebook testuje system rekomendacji stron

Informację o testach opublikował serwis Allfacebook.com , który uzyskał informację od Davida Hutnika, specjalisty od social mediów w PhotoBiz.com . Po tym jak „polubił” daną stronę, automatycznie ukazał się widget z prośbą o wystawienie rekomendacji dla fan page.

Screen przesłany przez Davida Hutnika / fot.: AllFacebook

Dziennikarze AllFacebook skontaktowali się z administratorami serwisu celem uzyskania informacji, czy to faktycznie nowa funkcja czy może aplikacja, którą wprowadził ktoś z zewnątrz. Jakkolwiek nie wprost, przedstawiciel Facebooka potwierdził, że serwis często testuje nowe rozwiązania przed ich wprowadzeniem.

fot.: Facebook/photobiz


Odwiedzając fan page PhotoBiz.com przekonujemy się, że coś jest na rzeczy. Po prawej stronie strony wyświetla się lista „polecane” z wystawionymi rekomendacjami. Zapewne pokazywane są 2 lub 3 losowo wybrane (bądź też ostatnio napisane), można jednak oczywiście zapoznać się ze wszystkimi. Pod listą znajduje się również pole do wystawienia własnej opinii dla danego fan page. Po polubieniu tej strony nie wyświetla się jednak osobny widget do napisania własnej.

Zachęta do napisania własnej rekomendacji znajdować ma się natomiast pod postem, który ukazuje się na tablicy naszego znajomego, który zarekomendował daną stronę.

fot.: Facebook/dhutnik

Z całą pewnością funkcja byłaby zachętą do tego, by prowadzić fan page jak najlepiej. W jednym miejscu byłyby zgromadzone opinie na temat danej strony i administrator nie musiałby przekopywać setek/tysięcy komentarzy, żeby wychwycić to, co musi ulec poprawie. Być może warto byłoby pokusić się też o system ocen przy rekomendacjach. Pytanie jednak czy użytkownicy będą chętni do pisania rekomendacji i na ile będą je brali pod uwagę. W końcu polubienie danej strony ciężko nawet nazwać decyzją, skoro trwa ułamek sekundy, a „like’a” zawsze można cofnąć, jeśli uznamy że treści zamieszczane na danej stronie spamują naszą tablicę. Można jednak założyć, że rekomendowany będzie niekoniecznie dany fan page, ale marka go prowadząca sama w sobie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail