X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebookowi fani wybredni w doborze ulubionych marek

Facebookowi fani wybredni w doborze ulubionych marek

Krótki raport opracowany przez Social Media Quickstarter we współpracy z firmą konsultingową Chadwick Martin Bailey może być pomocny dla tych, którzy chcą promować swoją markę za pośrednictwem Facebooka, bowiem skupia się w dużej mierze na tym, jak użytkownicy „fejsa” podchodzą do firmowych profili.

Z badania przeprowadzonego wśród pełnoletnich Amerykanów wynika, że 52% z nich przebywa na Facebooku co najmniej godzinę tygodniowo. W najmłodszej grupie (poniżej 35 lat) ten wynik jest oczywiście odpowiednio wyższy – aż 70%. Również w tej grupie notujemy najwyższy odsetek tzw. „geeków”, czyli internautów, którzy potrafią przesiedzieć co najmniej 21 godzin, choćby z racji obowiązków zawodowych.

fot.: Social Media Quickstarter

Po raz kolejny potwierdza się, że pośród serwisów społecznościowych to właśnie Facebook jest najdogodniejszym miejscem dla biznesu, bowiem 34% internautów wybiera go jako platformę do komunikowania się z markami. Dla porównania, w przypadku Twittera i LinkedIn ten współczynnik wynosi, odpowiednio, 4% i 1%.

Okazuje się, że facebookowicze nie są jednak skłonni do tego, by „lubić” znaczną ilość markowych fan page’ów. Spośród tych, którzy są już fanami, przeszło 3/4 ogranicza się do „polubienia” co najwyżej 10 profili, a najwięcej (33%) jest takich, którzy poprzestają na jednym lub dwóch.

Ciężko mówić o zaskoczeniu w przypadku głównych motywacji przyświecających użytkownikom Facebooka przy kliknięciu „lubię to” na markowym fan page – ponad połowa z nich to klienci tychże marek. Niemal tyle samo facebookowiczów poszukuje na tego typu profilach promocji i konkursów. W zdecydowanej większości przypadków, interakcja użytkownika z marką odbywa się poprzez czytanie postów, które są zamieszczane na fan page, ich „lajkowanie” i komentowanie. Znacznie mniej facebookowiczów udostępnia te treści również na swoich tablicach czy wymienia nazwę marki we własnych postach.

fot.: Social Media Quickstarter

Facebookowy fan jest też bardziej skłonny do tego, by rekomendować daną markę swoim znajomym (56%) oraz kupować jej produkty (51%). Co nie oznacza, że wszystkie traktuje tak samo, skoro aż 69% ankietowanych fanów stawia treści pewnych marek nad innymi, chcąc częściej zapoznawać się z contentem tych firm, których poczynania są bardziej interesujące i angażujące.

Poniżej pełna treść raportu:

10 Quick Facts You Should Know About Consumer Behavior on Facebook

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail