X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebookowi fani wybredni w doborze ulubionych marek

Facebookowi fani wybredni w doborze ulubionych marek

reklama


Krótki raport opracowany przez Social Media Quickstarter we współpracy z firmą konsultingową Chadwick Martin Bailey może być pomocny dla tych, którzy chcą promować swoją markę za pośrednictwem Facebooka, bowiem skupia się w dużej mierze na tym, jak użytkownicy “fejsa” podchodzą do firmowych profili.

Z badania przeprowadzonego wśród pełnoletnich Amerykanów wynika, że 52% z nich przebywa na Facebooku co najmniej godzinę tygodniowo. W najmłodszej grupie (poniżej 35 lat) ten wynik jest oczywiście odpowiednio wyższy – aż 70%. Również w tej grupie notujemy najwyższy odsetek tzw. “geeków”, czyli internautów, którzy potrafią przesiedzieć co najmniej 21 godzin, choćby z racji obowiązków zawodowych.

fot.: Social Media Quickstarter

Po raz kolejny potwierdza się, że pośród serwisów społecznościowych to właśnie Facebook jest najdogodniejszym miejscem dla biznesu, bowiem 34% internautów wybiera go jako platformę do komunikowania się z markami. Dla porównania, w przypadku Twittera i LinkedIn ten współczynnik wynosi, odpowiednio, 4% i 1%.

Okazuje się, że facebookowicze nie są jednak skłonni do tego, by “lubić” znaczną ilość markowych fan page’ów. Spośród tych, którzy są już fanami, przeszło 3/4 ogranicza się do “polubienia” co najwyżej 10 profili, a najwięcej (33%) jest takich, którzy poprzestają na jednym lub dwóch.

Ciężko mówić o zaskoczeniu w przypadku głównych motywacji przyświecających użytkownikom Facebooka przy kliknięciu “lubię to” na markowym fan page – ponad połowa z nich to klienci tychże marek. Niemal tyle samo facebookowiczów poszukuje na tego typu profilach promocji i konkursów. W zdecydowanej większości przypadków, interakcja użytkownika z marką odbywa się poprzez czytanie postów, które są zamieszczane na fan page, ich “lajkowanie” i komentowanie. Znacznie mniej facebookowiczów udostępnia te treści również na swoich tablicach czy wymienia nazwę marki we własnych postach.

fot.: Social Media Quickstarter

Facebookowy fan jest też bardziej skłonny do tego, by rekomendować daną markę swoim znajomym (56%) oraz kupować jej produkty (51%). Co nie oznacza, że wszystkie traktuje tak samo, skoro aż 69% ankietowanych fanów stawia treści pewnych marek nad innymi, chcąc częściej zapoznawać się z contentem tych firm, których poczynania są bardziej interesujące i angażujące.

Poniżej pełna treść raportu:

10 Quick Facts You Should Know About Consumer Behavior on Facebook

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail