reklama
Brytyjczycy najbardziej uzależnieni od Internetu?
Raport badający aktywność internetową Europejczyków w sierpniu wskazuje, że najwięcej unikalnych odwiedzających sieć było w Niemczech (50,4 mln), Rosji (49,9 mln) oraz Francji (42,4 mln). Nieco inaczej wygląda czołówka tych narodowości, które spędziły w sierpniu najwięcej czasu online. Tutaj na czele znajdują się Brytyjczycy (34,7h), Holendrzy (32,8h) oraz ujęci w badaniu Turcy (32,7h). Średnia dla badanych społeczeństw wyniosła 25,4h. Polacy lokują się nieco poniżej średniej, spędzając w Internecie w sierpniu przeciętnie 24,1h. Dodajmy, że liczba unikalnych odwiedzających wyniosła w naszym kraju nieco ponad 18,1 mln.
Trudno mówić o zaskoczeniu patrząc na wyniki najpopularniejszych stron internetowych wśród Europejczyków. Na czele znajdują się witryny należące do Google (337,6 mln unikalnych odwiedzających), Microsoft (255,9 mln) oraz strona Facebook.com (245,2 mln). Jeśli chodzi o inne portale społecznościowe, dosyć sporą liczbą odwiedzających może pochwalić się również rosyjski W Kontaktie (50,5 mln), popularny również na Białorusi, Ukrainie i w Kazachstanie. Twitter odnotował 38,6 mln unikalnych odwiedzin a Skype – 33,4 mln.
Biorąc pod uwagę średnią ilość czasu spędzonego w sierpniu przez każdego z internautów, czołówka najpopularniejszych stron prezentuje się inaczej. Równych nie mają sobie rosyjskie, wspomniane już, W Kontaktie (429,6 minut) oraz serwis poczty internetowej Mail.ru (305,1 minut), które jednak przedziela, naturalnie, Facebook (348 min). Warto wszakże pamiętać, że zasięg rosyjskich witryn jest stosunkowo niewielki i ogranicza się w zasadzie do części państw byłego ZSRR, trudno więc mówić o ogólnoeuropejskiej popularności, jaka jest udziałem chociażby Facebooka.
YouTube najpopularniejszą stroną rozrywkową
Dalsza część raportu poświęcona jest szeroko pojętej kategorii „rozrywka”. Zaliczone do niej witryny internetowe odwiedziło aż 345 mln internautów w Europie z ogólnej liczby 372 mln wszystkich tych, którzy surfowali po Internecie w sierpniu. Największy wzrost liczby odwiedzających w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku zanotowały te należące do subkategorii „filmy” (18%), informacje (16%) oraz TV (12%).
Najpopularniejszą stroną internetową w omawianej kategorii okazał się być należący do Google YouTube, co trudno uznać za zaskoczenie. Wygenerował on znacznie ponad połowę z całkowitej liczby wszystkich odwiedzin na stronach Google (337,6 mln). Witrynę odwiedziło 213 mln internautów, którzy spędzili na niej przeciętnie 150 minut. Na drugim miejscu uplasował się serwis VEVO z 81 milionami odwiedzających. Serwis w tym momencie jest jednak dostępny tylko w USA, Kanadzie, a z krajów europejskich w Wielkiej Brytanii i Irlandii, w związku czym internauci z pozostałych państw mogą oglądać filmy wideo znajdujące się w bazie VEVO na… YouTube. Nie może przeto dziwić, że średni czas spędzony w sierpniu przez każdego poszczególnego odwiedzającego wyniósł zaledwie 14 minut.
Cały raport dostępny jest na comScore.