X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook doradza jak korzystać z fan page

Facebook doradza jak korzystać z fan page

reklama


Za pośrednictwem fan page Facebook Pages serwis poinformował o umieszczeniu wskazówek dla prowadzących swoje facebookowe strony: Best Practice Guides for Public Figures and Orgs. Jak wskazuje sama nazwa tego zbioru poradników, są one skierowane do osób życia publicznego oraz organizacji. Twórcy przekonują, że „mają one pomóc w budowaniu głębokich i trwałych relacji z fanami”.

Poradniki skierowane do osób podzielono na kilka kategorii:

  • Celebryci
  • Muzycy
  • Dziennikarze
  • Politycy
  • Sportowcy

Do tego osobna kategoria dla wspomnianych już organizacji non-profit. Poradniki można ściągnąć ze strony Facebook Pages.

Serwis AllFacebook pokusił się o wyszczególnienie kilku zawartych w poradnikach wskazówek:

1. Autentyczność – inicjowanie zabawnych i jednocześnie angażujących dyskusji, które jednocześnie skłonią facebookowiczów do „lubienia” i dzielenia się umieszczanymi przez nas postami.

2. Ekskluzywny content – informowanie o najświeższych wydarzeniach ze świata, premierach filmowych i płytowych.

3. Pytania –używanie aplikacji „questions” celem wygenerowania feedbacku i opinii od fanów; na te najbardziej wartościowe warto odpowiadać osobiście.

4. Korzystanie z Facebooka przez telefon – nawet w razie czasowego braku dostępu do komputera warto informować fanów o swoich poczynaniach za pomocą mobilnej wersji Facebooka dla telefonów i smartfonów, zwłaszcza jeśli akurat uczestniczymy w ważnym wydarzeniu, którego przebieg może zainteresować facebookowiczów.

5. Aplikacje i wtyczki – warto korzystać ze wszystkich funkcji jakie oferuje Facebook, a te obejmują również aplikacje i wtyczki.

6. Świętuj z faceboowiczami – każdy awans, każda rocznica jest warta tego, by poświęcić się nimi z fanami na Facebooku, brak odzewu w zasadzie nie wchodzi w grę, zwłaszcza jeśli podzielimy się zdjęciami bądź filmami wideo.

7. Atrakcyjny content – ta wskazówka ma mieć duże znaczenie zwłaszcza dla muzyków, bowiem udostępniając facebookowiczom świeżo nagrany utwór wielu z nich zapewne udostępni go na swoich profilach.

8. Udział w dyskusji – warto zadbać o to, by fani poczuli, że naprawdę obserwujemy to co dzieje się na naszym fan page. Można to zrobić chociażby uczestnicząc w zainicjowanej przez nas dyskusji, ale również komentując posty, które na naszej stronie umieszczają sami facebookowicze.

Oczywiście, jak to przy tego typu wskazówkach (np. błędy adminów albo “chwytliwe statusy”) zaznaczamy, nie jest to w żadnym razie przepis gwarantujący, że fan page będzie generował takie zaangażowanie jakiego oczekujemy, a nawet większe. Dlatego tak ważne jest, by obserwować jakiego rodzaju treści umieszczane na naszym fan page cieszą się największym zainteresowaniem, wszak nie wszystkie powyższe wskazówki muszą się sprawdzić w każdym przypadku. Ciężko np. oczekiwać od polityka, że będzie zaangażowany w dyskusje na swoim fan page (może dlatego większość z nich zdecydowanie preferuje Twittera?). Niemniej jednak, warto rzucić okiem na to, co proponuje Facebook i samemu ocenić.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail