X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Internauci odkryli tajemnicę Henia z Tesco

Internauci odkryli tajemnicę Henia z Tesco

Od września bieżącego roku za komunikację Tesco w mediach społecznościowych odpowiada agencja  Adv.pl. To nie ona jednak jest sprawcą weekendowego zamieszania. Tesco dało szansę wykazania się agencji Pride&Glory, która przetarg przegrała. Poniższy wykres przygotowany przez Brand24 pokazuje wzrost w wyszukiwaniach frazy „tesco” spowodowany pojawieniem się nowej odsłony Henia. Można powiedzieć, że mechanizm reklamy wirusowej zadziałał w tym przypadku modelowo. Zachęcający tytuł reklamy, poczucie humoru, odwołanie się do znanego przez większość internautów motywu i odrobina kontrowersji wystarczyły, by Tesco zaistniało w świecie internetowych społeczności.

fot.: facebook.com/Brand24

Tesco, które dotychczas prezentowało bohaterów swoich reklam jako sympatycznych, trochę roztargnionych pracowników hipermarketu, tym razem postanowiło pokazać ich tajemnicze oblicze i zbudować przekaz dla internautów.  Personifikacja marki to częsty zabieg stosowany w celu budowy świadomości marki i skracania dystansu pomiędzy nią a konsumentem (np.: Mały Głód, Serce i Rozum). W tym przypadku Tesco poszło o krok dalej. Puszczając oko do konsumenta, pokazało że ma poczucie humoru, potrafi bawić się kontekstem popkulturowym i jest gotowe na dialog. Tesco doskonale zdaje sobie sprawę, że jako marka masowa powinna budować przekaz do jak najszerszej grupy odbiorców, również do internautów. Może czas na nową odsłonę Krysi?

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail