X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kredyt Bank wyłania na Facebooku swoich ambasadorów

Kredyt Bank wyłania na Facebooku swoich ambasadorów

Klient: Kredyt Bank
Agencja: faceADDICTED

Od 29 sierpnia do 29 września na fan page’u Kredyt Banku fani mogli wziąć udział w konkursie Wirtualne Konto, którego celem było wykształcenie grona lojalnych ambasadorów marki znających jej produkty, nie zaś gwałtowny wzrost liczby fanów. Zadaniem użytkowników było dokonywanie jak największej liczby transakcji w interfejsie aplikacji. Dla najbardziej aktywnych użytkowników przewidziano nagrody w postaci : 4000, 2000 i 1000 złotych.

Fan page Kredyt Banku istnieje od 19 maja br. Odmiennie od większości strategii obecności w mediach społecznościowych nastawionych na budowanie zasięgu, Kredyt Bank w pierwszej fazie istnienia na Facebooku skupił się na wzroście organicznym, lojalizacji obecnych fanów, a także prowadzeniu dialogu ze społecznością. Cel został osiągnięty. Przez miesiąc gry zaangażowanie fanów osiągnęło poziom ponad 8% ( źródło: badanie Fanpage Trender, Fanpage Trends za wrzesień 2011.)

Kolor zielony: fani zaangażowani (wykonali przynajmmniej 1 aktywność ‘like’, komentarz, dodanie zdjęcia lub postu na tablicy). Kolor granatowy: liczba zaangażowanych fanów w stosunku do wszystkich fanów. Fot.: faceADDICTED

Jednak prawdziwym fenomenem okazał się poziom interakcji z fanami, który zaowocował rekordowymi wynikami pod względem interactivity index oraz relative interactivity (wskaźniki raportowane przez Fanpage Trender).

Kolor zielony: interactivity index (zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności w obrębie fan page’a). Kolor granatowy: relative interactivity (zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności fanów w obrębie fan page’a, z uwzględnieniem liczby fanów). Fot.: faceADDICTED

W czasie 30 dni zabawy każdy z użytkowników dokonał średnio 86 transakcji, codziennie odwiedzając fan page oraz aplikację po kilkanaście razy. Udział w zabawie wzięła ponad połowa fanów zgromadzonych wokół marki Kredyt Bank. Aktywizacja graczy odbywała się w ciągu całej doby, siedem dni w tygodniu. To między innymi dzięki interakcjom i odpowiedziom, które na zapytania i komentarze fanów pojawiały w ciągu maksymalnie godziny w trybie 24/7, zbudowano trwałe relacje z najaktywniejszymi fanami, stającymi się tym samym ambasadorami marki KB.

By zaznajomić młodą społeczność Kredyt Banku z większością kanałów społecznościowych i informacyjnych marki, do gry wprowadzono bonusy ukrytych na trzech platformach: kanale YouTube, oficjalnej stronie Kredyt Banku oraz jego fan page’u. Ich odnalezienie umożliwiało zdobycie punktów, a tym samym gratisowych środków na transakcje. Tym samym generowały ruch na wszystkich kanałach promocji internetowej.

To właśnie bonusy najbardziej rozpalały emocje graczy. Brak ustalonej pory ich ujawniania był bardzo dobrym pretekstem do nawiązania dialogu i wzmacniania społeczności. Jeden z graczy był aktywny nawet pomimo tego, że odpoczywał na wakacjach.

Fot.: faceADDICTED

Aplikacja Wirtualne Konto była pierwszą grą przygotowaną dla Kredyt Banku przez agencję FaceADDICTED.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail